رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان گفت: تعداد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد روستایی هندیجان 13 و شهری 10 کانون است که همگی در سامانه کانون‌ های مساجد کشور ثبت‌ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، مسعود میرزاپور اظهار داشت: با رویکردی که نسبت به اصلاح سیاست‌ های مدیریتی در کانون‌ های فرهنگی و هنری سراسر کشور اتخاذ شده، امیدواریم رونق و کارایی لازم به این کانون‌ها باز گردد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌ های تربیتی، اخلاقی، سرود، هنری، صنایع‌دستی به ‌ویژه در روستاها نشان می‌دهد فعالیت‌ها هر مقدار مردمی‌تر باشد بازدهی آن‌ها کیفی‌تر و بهتر خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به سازوکار جدید ستاد عالی کانون‌ های مساجد کل کشور مبنی بر سازمان‌ دهی و بروز رسانی و ایجاد راهکارهای لازم برای ادامه حیات این کانون‌ها، بیان کرد: خوشبختانه توانستیم در خرداد 97 هر 23 کانون شهری و روستایی هندیجان را ثبت سامانه سراسری بچه‌های مسجد کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم با این رویداد ارزش هنر و کار شناسی شده فعالیت‌ های سازمانی کانون‌ها را پی گرفته و فعال نماییم. کانون‌ها باید ضمن برنامه‌ریزی صحیح بتوانند محتوای غنی را به جوانان ارائه دهند. کانون‌ها باید خود را نمایندگان ارشاد در شهر و روستا بدانند.

میرزا پور با اشاره به نقش مهمی که این کانون‌ها در متمرکز کردن فعالیت‌ های فرهنگی و هنری در مساجد دارند، عنوان کرد: رونق مساجد به وجود نوجوانان و جوانانی است که فعالیت‌ های فرهنگی و هنری آن‌ها پیوندی با فعالیت‌ های دینی و مذهبی داشته و نتیجه این پیوند قرار گرفتن در راه صحیح اخلاق و ارزش‌ های انسانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: در تدوین برنامه‌ های جدید ستاد عالی برای کانون‌ها، آن دسته از مساجدی که بتوانند برنامه‌ هایی با کیفیت و کمیت بیشتری را اداره نمایند از حمایت‌ های مالی و تجهیزاتی بیشتری برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.