مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، در همایش محیط زیست منطقه یک عملیات انتقال گاز در میانکوه امیدیه گفت: نگاه محیط زیست به مقوله نفت، کاهش آلودگی و بازچرخانی سرمایه‌های ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، همایش محیط زیست در منطقه یک عملیات انتقال گاز ایران در میانکوه امیدیه برگزار شد. در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نگاه محیط زیست به مقوله نفت، کاهش آلودگی و بازچرخانی سرمایه‌ های ملی است.

لاهیجان زاده ادامه داد: متاسفانه سالانه میلیاردها فوت مکعب گاز از طریق فلرها نفتی در استان سوخته می شود، در حالی که می توان با استفاده از تکنولوژی های نو و جدید علاوه بر جلوگیری از سوزاندن این حجم بالا که آلودگی شدید به همراه دارد، می توان در بخش های اقتصادی از این گازها  را به سرمایه ملی تبدیل نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات زیست محیطی ناشی از نادیده گرفتن توان طبیعت اشاره کرد و گفت: متاسفانه به خاطر توسعه اقتصادی و صنعتی بدون در نظر گرفتن توان زیستی شاهد تغییرات اقلیمی که پیامد آن خشکسالی سیل و آب شدن  و ذوب شدن یخ های قطبی اشاره نمود و افزود: متاسفانه  در کشور ما پیامد تغییر اقلیم  با خشکسالی شدید همراه بوده است.

لاهیجان زاده به مدیریت آب اشاره نمود و گفت: متأسفانه در ۳۰ سال گذشته به اندازه  ۷۰۰ سال گذشته از منابع آب زیرزمینی استفاده کردیم که تداوم این وضعیت بسیار خطر ناک است.

وی تالاب ها  را شاخه اصلی مدیریت آب دانست و افزود: اگر وضعیت تالاب ها خوب و آب دار  باشد نشانه این است که مدیریت آب به درستی عمل کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، به توجه صنایع به محیط زیست اشاره نموده و بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که در بخش های صنعتی خود پیشتاز برگزاری همایش ها و برنامه های زیست محیطی و انجام کارهای توسعه فضای سبز و راهکارهای کاهش آلودگی در محیط خود هستند، این نگرش در صنعت امیدوار کننده است. اهمیت محیط زیست را برای صنعت ما، امروزه بیشتر از دوران گذشته ثابت شده و امیدواریم این روند با فرهنگ‌ سازی تداوم داشته باشد. 

لاهیجان زاده در بخش پایانی سخنان خود از خانواده‌ها خواست که برنامه کاهش آلودگی های زیست محیطی را از خود شروع کنند و با تفکیک زباله در مبدا و کاهش مصرف پلاستیک در حفاظت از محیط زیست سهیم باشند.

لازم به ذکر است: همایش منطقه ای به مناسبت هفته محیط زیست و با همکاری عملیات انتقال گاز ایران در منطقه میانکوه و اداره کل حفاظت محیط زیست با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.