به گزارش ایرنا نعمت اله نجفی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی در استانداری خوزستان افزود: وضعیت سوخت در خوزستان، تامین سوخت و مخازن استراتژیک بسیار خوب است.
وی گفت: علاوه بر تامین سوخت خوزستان می توانیم حتی سوخت دیگر استان‌ها را تامین کنیم چرا که خوزستان سرچشمه سوخت است و مشکلات در سرچشمه بسیار کمتر است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) افزود:90 درصد جایگاه های سوخت استان خوزستان مجهز به ژنراتور برق برای زمان وقوع بحران احتمالی هستند.

**ضرورت ایجاد پایگاه مهار آتش صنعتی در خوزستان
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: آتش سوزی در صنایع نفتی و پتروشیمی با تجهیزات فعلی آتش نشانی مهار نمی شود و خوزستان نیاز به خاموش کننده های به روز دارد.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به وقوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی و چاه رگ سفید افزود: لازم است سیستم های مهار آتش صنعتی در خوزستان ایجا شود.
وی با اشاره به افزایش دما و تاثیر آن بر افزایش آتش سوزی ها در خوزستان گفت: انتظار می رود در سال 97 مجموعه مناطق نفتخیز جنوب، شرکت خطوط لوله های نفتی و نیروگاه ها به سمت راه اندازی پایگاه اطفای حریق صنعتی حرکت کنند.
حاجی زاده افزود:با توجه به وجود برخی لوله های نفتی و سوخت در سطح شهرها، پارسال مصوب شد 2 پایگاه آتش نشانی برای خطوط انتقال لوله نفت و سوخت احداث شود.
وی ادامه داد: شرکت خطوط لوله اصفهان و شرکت خطوط لوله های نفتی خوزستان مسئول ایجاد این 2 پایگاه آتشن شانی هستند و اگر نسبت به راه اندازی آنها اقدام نکنند ما هیچ مسئولیتی در رابطه با اتفاقاتی که پیش آید نمی پذیریم.
وی با اشاره به وضعیت نیروگاه های خوزستان نیز گفت: چند نیروگاه در خوزستان داریم که عمری از آنها می گذرد و برخی از آنها از درون دچار فرسایش شده اند و نیاز به بازسازی دارند اگر نتوانیم سوخت این نیروگاه ها را تامین کنیم با مشکل رو به رو می شویم.
حاجی زاده افزود:باید به سمتی حرکت کنیم که همه نیروگاه هاگازی شوند و برای این منظور لازم است شرکت گاز وارد عمل شود چراکه وضعیت خوزستان مثل برق وابسته به این نیروگاه ها است. به گزارش ایرنا در منطقه عملیاتی اهواز 36 جایگاه عرضه گاز فشرده یا CNG، 37 جایگاه سوخت 2 منظوره و 110 جایگاه عرضه بنزین فعال است.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.