به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در نماز جمعه این هفته اهواز افزود: در صورتیکه وضعیت اقتصادی فعلی ادامه پیدا کند در کشور هرج و مرج می شود لذا ادامه این روند به سود نظام و کشور نیست.
وی بیان کرد: گاهی اوقات مسئولان برای پاسخ گویی به مشکلات اقتصادی پیش آمده به صدا و سیما دعوت می شوند و تنها به اظهار تاسف اکتفا می کنند ، شما که دولت هستید و قوه قضاییه نیز همراه شماست حق ندارید بگویید متاسفیم ، پس شما چکاره کشور هستید.
امام جمعه اهواز ادامه داد: از اینکه این گونه مسایل را می‌بینم زجر می‌کشم چراکه همه این مشکلات اقتصادی راه حل های اسلامی و عقلایی دارد ولی کسی عمل نمی‌کند.
وی بیان کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر به این بی نظمی خاتمه دهد و آن را طول ندهد و نگذارد کاسه صبر مردم لبریز شود و مایوس شوند.
آیت الله موسوی جزایری عامل مشکلات اقتصادی فعلی را اقدام تعدادی افراد محتکر در زمینه کالا و دلار در تهران دانست و بیان داشت : دولت باید با این عده قلیل برخورد کند.
وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در وضعیت فعلی اقتصادی کشور توضیح داد: بازاریان ما همیشه در امور خیر پیش قدم هستند و به جرات می توان گفت این 50 نفری که در تهران دست به احتکار می زنند گروهی خاص هستند و حساب آنها از کسبه و بازاریان جداست.
امام جمعه اهواز تاکید کرد: از آنها توقع داریم در کنار دولت جلوی محتکران را بگیرند و نگذارند این 50 نفر روزگار مردم را سیاه کنند.
وی با بیان این که در کتاب نهج البلاغه به اصناف مختلفی مانند نظامیان،دستگاه قضا، کارگزارن، مدیران دولتی و کارمندان،مالیات گیرندگان و خزانه کشور، کاتبان و منشی ها اشاره شده است توضیح داد: یکی از صنف های مهمی که آن حضرت در نهج البلاغه به آن اشاره کرده تجار و صنعتگران در جامعه اسلامی هستند که امروز نقش آن‌ها را در اقتصاد کشور نیز پر رنگ می بینیم.
آیت الله جزایری ادامه داد: حضرت درباره همین صنف نیز نامه ای به مالک اشتر نوشت و در آن به مالک فرمود:'حواست را جمع کن چراکه برخی اهل احتکار هستند و روزگار مردم را سیاه می کنند و حتی جلوی نان و آب را می‌گیرند، در خرید و فروش زور می گویند و زندگی را برای مردم سخت می‌کنند'.
وی ادامه داد: امام علی (ع) به مالک فرمود'اینکه این افراد آزادانه دست به این کار بزنند عیبی برای دولت محسوب می شود و نشان می دهد که دولت بی عرضه است و توان جلوگیری از آنها را ندارد'.
امام جمعه اهواز بیان کرد: در قانون اساسی دولت به عنوان مجری عدالت معرفی شده و در چارچوب اسلام که امام علی(ع) تکلیف همه را معین کرده می‌گوید دولت باید ریشه ظلم را بکند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه توضیح داد: در مناطق گرمسیر مانند خوزستان ارزش وسایل خنک کننده مانند نان و آب است و در این زمینه چون تولید ملی نداریم لازم است اینگونه وسایل خنک کننده را وارد کنیم.
آیت الله جزایری بیان کرد:متاسفانه قیمت یک دستگاه کولر گازی از 2 میلیون تومان به خاطر افزایش نرخ ارز به پنج میلیون تومان افزایش یافته است که خرید آن در توان بسیاری از مردم نیست.
وی ادامه داد: گفته می شود دولت دلار دولتی برای وارد کردن وسایل خنک کننده اختصاص نمی دهد اگر این حرف صحت داشته باشد دولت کار بسیار بدی کرده است و خطای بزرگی از سوی دولت و رییس بانک مرکزی صر زده است چرا که کولر گازی در این مناطق جزو لوازم حیاتی است و مانند لوازم آرایش نیست.
امام جمعه اهواز افزود: در صورتیکه دولت دولتی 42 هزار ریالی برای واردات وسایل خنک کننده اختصاص داده اما واردکنندگان منکر آن می شود باید با آن برخورد شود چراکه دود این اتفاق به چشم مردم می رود.
به گزارش ایرنا بهار امسال دمای هوا در برخی مناطق استان خوزستان تا 50 درجه سانتیگراد نیز ثبت شده است.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.