**مسئولان از تمام ظرفیت برای رفع نیازهای مردم استفاده کنند
امام جمعه آبادان گفت: مسئولان به وظیفه خود نسبت به خدمت رسانی به مردم در جهت رفع نیازهای آنان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیم پور در نماز جمعه آبادان در مصلای این شهر با اشاره به خطبه مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اظهار داشت: دشمن اینبار از طریق فشار اقتصادی به مردم وارد عمل شده لذا مسئولان باید به این امر توجه کنند.
وی با بیان اینکه مردم شرایط جنگ اقتصادی را درک می کنند، گفت:دشمن اکنون به دنبال ناامید کردن مردم است لذا وظیفه نخبگان ، گروه های اجتماعی و سیاسی که در فضای مجازی ، روشنگری و بصیرت افزایی می کنند تلاش در ایجاد وحدت ملی و اجتماعی است.
حجت الاسلام ابراهیم پور به شوری آب در آبادان اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش مشکل آب آبادان را زمانیکه وزیر نیرو به فکر احیای دریاچه ارومیه بود مطرح کردم و بر بی تدبیری و انحراف سرشاخه های رودخانه کارون فریاد زدم.
امام جمعه آبادان گفت : مردم آبادان تا 15 تیر منتظر آب شیرین هستند اما این طرح ها مشکل آبادان را حل نمی کند بلکه نیاز به مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی دستگاه های آب شیرین کن است.
حجت الاسلام ابراهیم پور بر صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب و برق باید فرهنگ سازی شود.
امام جمعه آبادان در بخش دیگری به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه پرچم دار عامه و آزادی مشروع است و اسلام بر مسئله عدالت تاکید فراوان دارد.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه پرچم دار حقوق عامه است افزود : اگر قاطعیت قوه قضاییه نباشد نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با فساد و جرایم برخورد کند بنا براین قوه قضاییه باید با اقتدار با عوامل فساد برخورد کند.

**امام جمعه اندیمشک: قوه قضائیه پناهگاه مردم است
خطیب جمعه اندیمشک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای گرانقدر هفتم تیر گفت:دستگاه قضایی پناهگاه مردم و محل امیدواری برای ملت است.
حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود:شهید بهشتی یک روحانی به تمام معنا و یک عالم واقعی بود که حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارد.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضایی افزود:در اسلام نسبت به موضوع قضاوت حساسیت ویژه ای وجود دارد و از لحظه تشکیل پرونده تا صدور رای این حساسیت حاکم است.
وی بیان کرد:سلامت دستگاه قضایی عامل امیدواری مردم است و بی شک مطالبه عمومی مردم ، برخورد قاطع با مفسدان ، محترکان و کسانی است که بازار را به نوسان کشیده اند.
امام جمعه اندیمشک اظهار کرد:کمبود نیرو در دستگاه قضایی سبب طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده ها شده است که این موضوع یک ضعف می باشد.
وی در ادامه با گرامیداشت روز اصناف گفت:ایران اسلامی در شرایط جنگ اقتصادی به سر می برد و در این موقعیت نقش بازار و اصناف در کنترل بازار مهم است تا در دام دشمن قرار نگیرند.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت:احتکار و گرانفروشی هدف دشمن است و باید مراقب توطئه های دشمنان بود.
وی در بخش دیگری با اشاره به اظهارات ترامپ در خصوص اینکه ایران بار دیگر پای میز مذاکره خواهد نشست افزود:این اظهار نظر برای مردم ایران اسلامی اهمیتی ندارد.
وی بر ضرورت هوشیاری در برابر انواع هجمه ها و فشارهای دشمنان تاکید کرد و گفت:نباید در برابر اهداف دشمن کوتاه آمد ، زیرا دشمن به روش های مختلف به دنبال فشار بر مردم است.
امام جمعه اندیمشک بر ضرورت هوشیاری در برابر سند FATF تاکید کرد.
خطیب جمعه اندیمشک افزود:مسئولان باید ضمن تشریح مشکلات برای مردم در پی حل موانع و مشکلات اقتصادی و همراهی بیشتر مردم باشند.
حجت الاسلام حسینی نوری افزود:گله مندی مردم از برخی ادارات باید مورد توجه قرار گیرد و مدیران پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

**خطیب جمعه دزفول:با فساد در قوه قضائیه مقابله شود
امام جمعه موقت دزفول ضمن تقدیر از تلاش قضات در دستگاه قضایی گفت:باید با فساد در قوه قضائیه مقابله و برخورد شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:حرکت در قوه قضائیه باید حرکتی جهادی و تحول گرایانه باشد .
وی عدالت محوری را از ضرورت های قوه قضائیه دانست و گفت: باید با فساد در دستگاه قضا مقابله شود تا فرصت سوءاستفاده و تهمت برخی افراد سودجو فراهم نشود.
امام جمعه موقت دزفول در بخش دیگری از خطبه ها روز اصناف را گرامیداشت و گفت:اصناف قشر زحمت کش،خدوم وامین جامعه هستند که نقش بسزایی در زندگی افراد و جامعه ایفا می کنند و با جان و مال و سرمایه خود به جامعه رونق می بخشند.
وی اصناف را به آگاهی از فضای مربوط به فقه و قوانین اسلامی و قوانین مربوط به تجارت فراخواند و گفت:اصناف نقش کلیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که باید توجه بیشتری در کاهش فشار بر مردم داشته باشند.
حجت الاسلام بیگدلی در فراز دیگری از خطبه های این هفته به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان در تنظیم قوانین باید با خدمت خالصانه خود توجه بیشتری به اقشار ضعیف و متوسط داشته باشند و این موارد را در موضع گیری ها،بیانیه ها و نطق ها مدنظر داشته باشند زیرا همانطور که نمایندگان مجلس در پیشرفت و ترقی کشور شریک هستند در ضعف ها و کمبودها هم شریک هستند و باید پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد:نمایندگان مجلس در بیانیه ها و نطق های خود نباید خودکم بینی و یاس را در جامعه ترویج کنند .

**رفع مشکلات آبفا بندرماهشهر نیازمند اعتبار است
امام جمعه بندرماهشهر با اشاره به مشکلات شبکه آب و فاضلاب این شهرستان گفت: شبکه آبفا بندر ماهشهر مشکلاتی دارد که انتظار می رود با تزریق اعتبار این شکل ریشه ای رفع شود.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به وضعیت شبکه فرسوده آب بندر ماهشهر خاطر نشان کرد: در برخی کوچه ها به علت فرسودگی خطوط لوله، فاضلاب شهری با آب آشامیدنی منتقل می شود و موجب بدبو و بدرنگ شدن آب در آن منطقه می شود که کاملا مشهود است.
وی افزود:شهروندان برای استفاده از این آب برای وضو و غسل باید دقت کنند، چرا که تا رفع مشکل اشکال شرعی پیدا می کند اما این بدین معنا نیست که وضو و غسل با کل آب شهرستان اشکال شرعی داشته باشد.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه در واکنش به خبر منتشر شده به نقل از وی در رابطه با وضعیت آب شرب این شهرستان بیان کرد: اخیرا خبری در فضای مجازی از قول بنده تحت عنوان اینکه آب شهرستان بندرماهشهر نجس است و غسل و وضو با آن آب اشکال شرعی دارد منتشر شده است که آن را رسما تکذیب می کنم.
وی بیان داشت:این موضوع با عقل جور در نمی آید و خود من هر روز با این آب وضو می گیرم، از خبرنگاران نیز انتظار داریم در مصاحبه های خود دقت بیشتری داشته باشند و صحبت های مصاحبه شونده را در انتشار اخبار تحریف نکنند.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه از ارکان این نظام است که مورد تهاجم ضد انقلاب و دشمنان قرار می گیرد.
وی افزود: قوه قضاییه وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارد، مردم نیز انتظاراتی از این قوه به ویژه مقابله با مفاسد اقتصادی دارند، اقتصاد کشور بیمار است و طبیعی است که بستری برای سوداگران در آن فراهم باشد و حفظ آن مستلزم صیانت دستگاه قضایی است.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره با هفته مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و مبارزه ریشه ای با مواد مخدر و اعتیاد داشته باشیم، یکی از وظایف قوه قضاییه نیز پیشگیری از جرایم ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است، مهم ترین مسئله در مبارزه با مواد مخدر نقش خانواده است.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه زندان بندرماهشهر با کمبود امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی مواجه است ادامه داد: زندان بندرماهشهر نیازمند بهسازی است تا با توسعه آن فضای بهتری برای آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراهم کرد.
خطیب جمعه بندرماهشهر با گرامیداشت روز اصناف اظهار داشت: در شرایط اقتصادی حاکم و نوسان قیمت ها قطعا اصناف نقش ویژه ای دارند چرا که طبقه محروم و کم درآمد مخصوصا در شهری مانند بندرماهشهر که ماهیت صنعتی دارد و قیمت ها در این شهر بالاتر از سایر شهرهای خوزستان است بیشترین آسیب را متحمل می شوند.
حجت السلام غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع به دست وهابیون خاطر نشان کرد: زمانی که وهابیون به قدرت رسیدند، جنایات زیادی از جمله تخریب قبور ائمه اطهار (ع) را مرتکب شدند.
وی بیان داشت: وهابیت ادامه تفکر بنی امیه خبیث است که تصور می‌کرد با تخریب قبور تفکر اهل بیت(ع) دچار بن بست می شود در صورتی که قلوب مومنان هر یک بارگاهی برای اهل بیت(ع) است و تفکر اهل بیت(ع) روز به روز در جهان رو به گسترش است.

**امام جمعه ایذه:
مبارزه فرهنگی و اقتصادی رویکرد جدید دشمن علیه نظام است
امام جمعه ایذه گفت: دشمن که می داند گزینه نظامی علیه ایران اسلامی دیگر کارساز نیست از طریق جنگ اقتصادی و فرهنگی وارد صحنه شده است.
حجت‌الاسلام سیدکمال موسوی در نماز جمعه ایذه با انتقاد از بد حجابی در جامعه اظهار داشت: پوشش ما در گذشته شامل کلاه، چوقا و ‌دبیت بختیاری بود که گشاد، بلند و تن پوش بود و عفت مردم را نشان می داد.
وی در ادامه با تبریک هفته قضاییه عنوان کرد:امن ترین مکان برای کسانی که حقشان ضایع شده قوه قضائیه است اما همین دستگاه عظیم و تلاشگر باید برای افراد ستمگر و ظالم نا امن باشد.
امام جمعه ایذه افزود: ممکن است شهروندی به حق یا ناحق از یک قاضی گله مند باشد اما در مجموع دستگاه قضایی درست عمل کرده و در کنار مردم خدمت رسانی می کند.
موسوی با اشاره به اینکه دشمن می داند با ترور انسجام بوجود می آید گفت: دشمن به دنبال نفوذ بین نیروهای اجرایی کشور است به گونه ای که در هفته های گذشته 100 تن از افراد مشهور جامعه اقدام به انتشار نامه ای با مضمون مذاکره با ترامپ نمودند که این خود نشانه نفوذ دشمن است.
وی بیان داشت: نویسندگان این نامه و همفکرانشان یا تاریخ را نخوانده اند یا افراد ضعیفی هستند و عاقبت افرادی چون قذافی و صدام را فراموش کرده اند.
خطیب جمعه ایذه در ادامه با تبریک روز اصناف عنوان کرد: تولید کنندگان و بازاریان در انقلاب با اعتصاب و همسو شدن با امام و ‌مردم کمر حاکم ظالم را شکستند و جلوی ظلم را گرفتند.
موسوی با اشاره به خدمات بازاریان ایذه در ایام دفاع مقدس ، اظهار کرد: در زمان جنگ کسبه و بازاریان ایذه خدمات ارزنده ای به رزمندگان در جبهه و جنگ داشتند ‌اما در کنار آنها افرادی به دنبال احتکار و ثروت اندوزی بودند.
وی بیان داشت: در شرایطی که دشمن از طریق جنگ اقتصادی علیه کشور وارد عمل شده تولیدکنندگان باید در کنار مردم باشند.
7161/ 9858/7278/7281/7100/7165/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.