یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: 10 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود و همکاران بازداشت شدند.
وی ادامه داد: در پی تجمع روز گذشته مقابل دادگستری مسئولان اعلام کردند که تا ساعت 10 صبح امروز همه کارگران زندانی با قرار وثیقه آزاد می شوند اما پس از مدتی تعیین تکلیف در این خصوص به یکشنبه هفته آینده موکول شد.
آنها گفتند در تجمع هفتم خردادماه سال جاری مقابل ساختمان استانداری، بیش از10 نفر از کارگران بازداشت شده اند.
کارگران گروه ملی از اواخر سال گذشته تاکنون بارها نسبت به آنچه که تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا عنوان شده دست به اعتراض زده اند. آنان می گویند وضعیت بلاتکلیف گروه ملی نه تنها به طور مستقیم بر زندگی خانوادگی کارکنان این شرکت تاثیر گذاشته بلکه از نطر روحی و روانی فشارهایی را بر آن ها موجب شده است.
شرکت گروه ملی سال 88 در راستای خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی در ادامه با کشف اختلاس سی هزار میلیارد ریالی و اتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی ابن شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.
گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.