رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی اولین فستیوال ویژه صنایع دستی در استان خوزستان در شهرستان شوشتر به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی چهارمحالی امروز سه‌شنبه 22 خردادماه 97 اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی دو برنامه فرهنگی در خانه تاریخی مستوفی و هتل سرابی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه نخست که در مجاورت خانه مستوفی برگزار شد گفت: به مناسبت این روز جهانی جشنواره‌ای را در حمایت از کالای ایرانی و صنایع دستی در مجاورت این خانه تاریخی افتتاح کردیم که این برنامه با حضور ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، پنبه‌دانه، فرماندار و نیز شهردار و تنی چند از مسئولان شوشتر در محل فروشگاه سلمان در شهر شوشتر جنب رستوران موزه مستوفی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر در ادامه مدت برگزاری این جشنواره را که شامل نمایش و فروش آثار صنایع دستی ایرانی است سه ماه عنوان کرد و افزود: ابتکار این جشنواره از سوی سینا سلمان مالک بازارچه صنایع دستی سلمان در مجاورت خانه مستوفی بوده است و تخفیف ویژه‌ای در حدود 30 درصد نیز به محصولات صنایع دستی طی مدت سه ماه به برگزاری این جشنواره اختصاص داده شده است.

همچنین مدیر فروشگاه دستی صنایع سلمان نیز در خصوص این جشنواره گفت: جهت گسترش صنعت گردشگری شهر شوشتر و توسعه گردشگری تابستانه به ویژه در اوقات شب اقدام به برگزاری اولین جشنواره صنایع دستی در مرکز فروشگاه‌مان کرده‌ایم.

سینا سلمان با توضیح اینکه این نوع فستیوال با این مدت زمان در سطح کشور تقریبا برای اولین بار برگزار می‌شود، اظهار داشت: در اکثر جشنواره‌ها مدت زمان نهایتا به یک هفته می‌رسد اما در فروشگاه صنایع دستی سلمان مدت زمان سه ماه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از تمامی همشهریان و هم چنین هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنیم در این مسیر ما را یاری کنند و با حضور و خرید خود از این مجموعه کالایی با کیفیت ایرانی و ساخت دست هنرمندان کشورمان را حمایت کنند. 

وی با اشاره به وجود صنایع دستی شوشتر در این مرکز اذعان داشت: محصولاتی که با حس نوستالژی جذابی همراه هستند مانند حبانه، غرابه، لنگ شوشتری و... در فروشگاه ما موجود است و در اختیار عموم قرار دارد. 


ساعتی پس از افتتاح این جشنواره برنامه تجلیل از پیشکسوتان و صنعتگران صنایع دستی شوشتر با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان در محل هتل سنتی سرابی شهرستان برگزار شد. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.