به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز دوشنبه در این نشست، حمایت همه اقشار جامعه در بحث پیشگیری را مهم دانست و گفت: سمن ها و حتی گروه های محله ای می توانند در بحث پیشگیری در ارتقای سلامت و آموزش به خانواده نقش موثر و سازنده ای داشته باشند.
علیرضا آموزنده با بیان اینکه رفتار ما پیشگیرانه نیست بلکه درمان محور است، افزود:به طور قطع درمان هزینه های نامحسوس و سنگینی دارد و ایجاد یک تخت بیمارستان در کشور هشت میلیارد تا 10 میلیارد ریال هزینه در بر دارد و در مجموع برای راه اندازی یک بیمارستان 220 تخت خوابی 2هزار و 200 میلیارد ریال هزینه نیاز است.
وی لزوم پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را ضروری خواند و گفت: بیماری هایی همچون چاقی، فشارخون و دیابت از معضلات جدی منطقه جنوب خوزستان است و این منطقه به واسطه وجود فشار خون بالا و دیابت بیشترین مرگ و میر مادران باردار را دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست موضوع سلامت را از اولویت های اصلی و برنامه های محوری دولت تدبیر و امید دانست و گفت: امروز با آغاز فعالیت مجمع سلامت خرمشهر، آماده مشارکت خیرین حوزه سلامت و سازمان های مردم نهاد و هرکسی که بتواند ایده و دانش خود را در جهت ارتقای این مجمع کمک کند، هستیم.
وی خرمشهر را یکی از شهرهای پیشرو در حوزه سلامت بیان کرد و افزود: حوزه سلامت خرمشهر در دولت تدبیر و امید نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی یافته و برخی از پروژه های بهداشت و درمانی در سال 97 کلید خورد و در سال 98 بهره برداری می شود.
حیاتی مشکلات آب و فاضلاب را از تهدیدهای سلامت مردم در خرمشهر بیان کرد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته در بخش آب و فاضلاب خرمشهر یکهزار و 900 میلیارد ریال است و در این راستا تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد تا پایان امسال بهره برداری می شود.
فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه 40 درصد شبکه فاضلاب خرمشهر اجرا نشده، افزود: هم اینک احداث ایستگاه پمپاژ و خطوط فاضلاب در خرمشهر در حال اجرا است.
حیاتی، گفت: 60 درصد شبکه آب آشامیدنی خرمشهر عمر مفید خود را سپری کرده است.
وی ادامه داد:مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر به خرمشهر تا 15 تیر امسال آغاز می شود و با اجرای این طرح مردم خرمشهر از آب بهداشتی و سالم بهره مند می شوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با مشارکت خیرین درمانگاه خرمشهر در نیمه نخست امسال بهره برداری می شود.
وی راه اندازی مرکز فوق تخصص شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر را یادآور شد و افزود: امسال با همت دانشکده علوم پزشکی آبادان و مشارکت خیرین موسسه خیریه عاشورا خرمشهر مرکز درمان شیمیایی سرطان راه اندازی شد.
7100/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.