مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان، گفت: جامعه قرآنی خوزستان یک جامعه بین‌المللی است که فعالیت‌های آن نه تنها در اروپا و آسیا بلکه در آفریقا هم مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از  فعالان و موسسات فرهنگی و قرآنی استان در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: باید در استان خوزستان نهضتی با عنوان نهضت قرآنی تشکیل شود که هم در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فضای فرهنگی در سطح استان افزود: ساخت مجموعه‌های فرهنگی در استان کفایت می‌کند و امروز نیاز به ساخت مراکز قرآنی و نهج‌البلاغه بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از حضور بیش از ٤٠ حافظ قرآن کریم در شهرستان الوان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از ٣٠ قرآن‌آموز در این شهرستان در حال آموزش حفظ قرآن کریم هستند.

جوروند با اشاره به اجرای موفق صدها برنامه آموزشی در حوزه علوم قرآنی در استان، افزود: ٢٧ نمایشگاه قرآن و جشن رمضان و اجرای موفق هفته قرآن و عترت خوزستان از جمله برنامه‌هایی هستند که توسط خادمان و فعالان حوزه قرآنی در سطح استان به اجرا درآمدند.

وی عنوان کرد: ما با داشتن بیش از هزار و ١٠٠ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خوزستان که در نوع خود بی‌نظیر است، فعالیت‌های چشمگیری را در حوزه‌های قرآنی در استان شاهد هستیم.

محمد جوروند با اشاره به بحث بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: از سال ٩٦ تا ٩٧ بیش از ٧٠٠ نفر از خادمان قرآنی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که ٨٠ درصد از این هزینه‌ها از محل صندوق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با ساخت مجموعه‌های قرآن و نهج‌البلاغه که در تفاهم‌نامه استانداری خوزستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره شده است می‌توانیم مجموعه‌ای از خادمان، حافظان و فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف را در کنار هم داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.