عبدالله کعبی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان سرانه مصرف آب در شهرستان های آبادان 280 متر مکعب در روز است که این رقم 100 متر مربع بیش از مصرف سرانه کشوری است.
وی افزود: براساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان بخش زیادی از این آب بدلیل فرسودگی و بخشی نیز بدلیل استفاده از انشعاب های غیر مجاز هدر می رود.
کعبی گفت : به منظور کمک به اهالی روستاهای شهرستان های آبادان سازمان منطقه آزاد اروند هزینه خرید انشعاب مجاز خانواده های کم بضاعت را برعهده گرفته است تا از هدررفت آب در روستاهای جلوگیری شود.
وی افزود : سازمان منطقه آزاد اروند همچنین هزینه تامین آب شرب روستاهای آبادان با تانکر تا برطرف شدن مشکل شوری آب و افت فشار در شبکه های آب روستایی را برعهده گرفته است.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت : سازمان منطقه آزاد اروند همچنین بخشی از اعتبار بازسازی و نوسازی خط انتقال آب غدیر به روستاهای آبادان را تامین می کند تا مشکل انتقال آب به این روستاها در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.
به گزارش ایرنا افزایش شوری و سختی آب در بهمنشیر به عنوان محل برداشت آب خام آشامیدنی شهرستان آبادان افزایش شوری و سختی آب شرب این شهرستان را درپی داشته است به طوری که بنا به گفته مسئولین سختی و شوری آب در بهمنشیر در روز پنجشنبه به11هزار میکروموس برمتر مکعب رسیده است.
با توجه به افزایش شوری آب، آبرسانی به وسیله هشت تانکر به روستاهای شهرستان آبادان از روز شنبه آغاز شد.
شهرستان آبادان 75 روستا را در محدوده جغرافیایی خود دارد.
3015/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.