به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور شنبه در دیدار استاندار خوزستان با مهندسان و عوامل اجرایی طرح های عمرانی شرکت آبفا استان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته وضعیت آب شرب استان خوزستان بحرانی شده ، گفت: میزان شوری آب در رودخانه بهمنشیر به 11 هزار و 300 میکروموس بر متر مکعب و شوری آب کارون در محدوده شهرستان خرمشهر به18 هزار میکروموس بر متر مکعب رسیده است.
وی ادامه داد: میزان شوری آب شرب در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شهرهای پایین دست کارون بیش از سه برابر حد استاندارد است.
حقیقی پور با تاکید بر اینکه بهداشتی بودن آب شرب خط قرمز ما است و آب توزیع شده به لحاظ بهداشتی مورد تایید است یادآور شد: اما ما درخصوص مطلوبیت کیفی آب شرب نگرانی هایی داریم.
وی در بخشی دیگر تصریح کرد: از 63 شهر استان خوزستان تنها برای 16 شهر ردیف اجرایی طرح های فاضلاب در نظر گرفته شده بود اما با پیگیری های صورت گرفته شهر مسجدسلیمان نیز مشمول این طرح شد و فاز نخست این پروژه به زودی اجرایی می شود.
حقیقی پور اظهار داشت: بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه توزیع و یکهزار و 500 کیلومتر خط انتقال در شرکت آب و فاضلاب خوزستان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد:: در یک برنامه سه ساله باید هدر رفت آب به 25 درصد که استاندارد کشوری است، برسد.
به گفته وی 44 پروژه در شهرهای مختلف استان در بحث اصلاح شبکه توزیع و 21 پروژه اصلاح و بازسازی شبکه تولید آب شرب فعال است و در مجموع امسال 460 کیلومتر از شبکه های زیرسازی اصلاح می شود.
وی در بخشی دیگر درخصوص لزوم توسعه آب شیرین کن ها گفت: درحال حاضر احداث آب شیرین کن در چوئبده، آبادان، رامهرمز، شادگان و دارخوین، بندر امام و ماهشهر در دست ساخت هستند که با وارد مدار شدن آنها کیفیت آب شرب در بسیاری نقاط استان بهبود می یابد.
حقیقی پور تصریح کرد: درحال حاضر سالانه 300 میلیون متر مکعب فاضلاب خام وارد محیط های آبی استان می شود. از سویی دیگر کل نیاز صنعت خوزستان به آب نیز حدود 300 میلیون متر مکعب است.
وی ادامه داد: سرانه بهره برداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در خوزستان حدود 38 درصد است درحالی که متوسط کشوری 50 درصد می باشد. تا پایان سال 99 این رقم در خوزستان نیز باید به 54 درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان یادآور شد: در استان خوزستان روزانه یک میلیون و 200هزار مترمکعب آب تولید می شود اما ظرفیت تصفیه خانه ها حدود 120هزار متر مکعب است از همین رو توسعه تصفیه خانه ها در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام و شادگان در دستور کار قرار دارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 74 درصد تاسیسات تولید آب شرب استان به دیزل ژنراتورها مجهز شده است اظهار داشت: به دلیل مشکلاتی نظیر قطعی برق باید تا پایان امسال این رقم به 90 درصد برسد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.