محمد سبزه زاری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت به علت تغییرات فشار هوا در برخی ساعات، وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار محلی در بخش هایی از جنوب، جنوب غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.
وی افزود: در بررسی نقشه های هواشناسی، تا چند روز آینده روند تضعیف الگوی تابستانه بر روی استان مشاهده می شود که باعث کاهش دما در سطح استان به میزان 2 تا سه درجه سانتیگراد می شود.
سبزه زاری ادامه داد: در 24 ساعت گذشته گتوند با 50 و ایذه با 19 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 47 و 33 درجه سانتیگراد در نوسان است.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، گرد و غبار حدود 10روز گذشته نیز برخی نقاط استان را فرا گرفت و باعث کاهش شعاع دید شد.
پدیده گرد و غبار که بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در استان رخ می دهد باعث ایجاد مشکلات زیادی در استان شده است.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال گذشته باعث آسیب رساندن به شبکه برق و محصولات کشاورزی و سلامتی مردم شده است.
تعطیلی های پی در پی مدارس به دلیل گرد و غبار نیز باعث کوتاهتر شدن دوره تحصیل دانش آموزان خوزستانی نسبت به سایر استان های کشور شده است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.