سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از چند فروند شناور مظنون به حمل کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان ، 4.2 تن برنج خارجی ، 18هزار و 84قلم مواد آرایشی و بهداشتی و 10تن شکر را کشف کردند.
وی ارزش این سه محموله قاچاق که فاقد هرگونه اسناد گمرکی است 1.8میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط هشت متهم به حمل کالای قاچاق پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با تاکید با مبارزه قاچاق و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس اظهار کرد:قاچاق کالا و ورود آن به بازارهای داخلی ، بیکاری و از دست رفتن فرصت های شغلی را به دنبال دارد از این رو برخورد با پدیده قاچاق جزو وظایف ذاتی این فرماندهی است.
در سال جاری دست کم 38فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالاهای آنان ضبط شد.
پارسال کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی یک هزار و 300میلیارد ریال قبل از ترخیص و ورود به بازارهای داخلی ، در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد.
انواع کالاهای خانگی به خصوص وسایل سرمایشی و آشپزخانه ای ، سوخت ، لاستیک و باتری ، برنج ، چای و مواد آرایشی از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در سال گذشته توسط ماموران دریابانی خوزستان بوده است.
استان خوزستان به دلیل سواحل طولانی و گریزگاه های طبیعی ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا که به طور عموم از طریق کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کویت بارگیری می شود بوده است.
گفته می شود ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور 100هزار فرصت شغلی را از بین می برد.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته در گمرکات و مبادی ورودی کالا به کشور با هدف حمایت از کار و کالای ایرانی و ایجاد اشتغال مولد تاکید کرده اند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.