به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدهادی رضایی بعداز ظهر دوشنبه در آئین سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز افزود: راه امام ، اندیشه نورانی او و زندگی سراسر درس آن بزرگوار برای ما همچون چراغی برای عبور از مشکلات و چالش ها است.
وی با تجلیل از ملت ایران که با گذشت 29سال از ارتحال ملکوتی امام ، همچنان با کمال ادب ، احترام و بزرگی از آن بزرگوار یاد می کنند و یاد آن یار سفر یار کرده را گرامی می دارند افزود: بسیاری ملت ها در سراسر جهان در سالروز ارتحال امام به سوگ می نشینند و یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی می دارند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ، خودسازی ، تدین ، توکل ، شجاعت ف عبادت و بندگی ، نظم و اخلاق بی نظیر را از خصوصیات اخلاقی و اجتماعی امام راحل بیان کرد و افزود: این ویژگی ها در قبل و بعداز انقلاب اسلامی که رهبری جامعه را به دست گرفتند هیچ تغییری نکرد.
وی استکبارستیزی ، توجه به محرومان و مستضعفان و برائت از اشرافی گری را از دیگر اندیشه های سیاسی امام خمینی ها برشمرد و افزود: امام خودش را خادم ملت می دانست و نهایت احترام را به ملت به خصوص طبقه محروم داشت و بر عهد و پیمان خود با اهداف الهی خود تا آخر عمر ثابت قدم ماند.
حجت الاسلام رضایی ، ساده زیستی و زندگی بی تکلف را از دیگر ابعاد زندگی امام راحل عنوان کرد و افزود:
امام به شدت از زرق و برق دنیوی پرهیز می کردند و نسبت به بیت المال و حقوق مردم حساسیت فوق العاده داشتند و همین خصوصیات بود که امام در قلب مردم جای داشتند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی زندگی سیاسی و سراسر مبارزه امام در قبل و بعدازانقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام با یک سخنرانی همه معادلات امریکا و صهیونیست ها را به هم می زد و ذلت و خواری را نصیب دشمنان اسلام به خصوص امریکا می کرد.
وی در این آئین که نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ، قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان اجرایی و سیاسی استان حضور داشتند یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15خرداد 1342 را گرامی داشت.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15خرداد گفت: آئین های سالروز ارتحال امام در 70شهر استان خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
وی انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای در 14خرداد 1368 از سوی مجلس خبرگان رهبری را انتخابی الهی توصیف کرد و افزود: با گذشت 29سال از ارتحال امام ، راه و اندیشه و فکر امام در جامعه ما زنده است.
وی با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت علی (ع) ، همگان را به بهره گیری از لیالی معظم قدر دعوت کرد.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.