معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در اطلاعیه‎ای از مردم استان خواست که آثار تاریخی با هویت ملی ایرانی ـ اسلامی را به منظور حفاظت در اختیار متولیان این آثار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در متن این اطلاعیه خطاب به مردم استان آمده است: میراث به جای مانده از گذشتگان در مطالعۀ تاریخ بشر مؤثرند. حفظ آن‎ها نحوه زندگی گذشتگان را بازگو می‎کند و در پس هر یک، داستانی نهفته است. نگهداری و حفاظت از آثار منقول فرهنگی که دارای ارزش تاریخی هستند شاید از عهده هر فردی خارج باشد؛ بنابراین اهدای آن‎ها به موزه‎ها اقدامی بسیار معقول و پسندیده است و کار حفاظت و نگهداری از آن‎ها توسط کارشناسان متخصص موزه‎ها ضمن رونق بخشی به ظرفیت‎های موزه‎ها، آثار ارزشمند تاریخی را برای نسل‎های آینده ماندگار می‌ کند. آثار تاریخی و باستانی و همچنین اشیاء نگه‎داری ‎شده در موزه‎ها به‎سان شناسنامه، هویت تاریخی و ملی ما به حساب می‎آید. پس بر ما است که در حفظ آثار نفیس که هم از لحاظ هویتی و هم منابع عظیم درآمد گردشگری، برای کشور بسیار مهم است بکوشیم.

در این راستا اقدام ماندگار آقای امیر محمدی ‎دهدزی و اهداء یک جلد شاهنامه فردوسی چاپ سنگی با قدمت بیش از 160 سال که طی هفته گذشته انجام شد را شایسته می‎دانیم و ضمن تقدیر از اقدام پسندیده ایشان از همه مردم شریف استان خوزستان دعوت می‎کنیم که آثار تاریخی با هویت ملی ایرانی. اسلامی را از طریق قانونی در اختیار موزه‎ها و امنای اموال آثار تاریخی استان قرار دهند.

گفتنی است هفته گذشته یک جلد شاهنامه فردوسی دارای قدمت با ویژگی‎های خاص تاریخی توسط خانواده‎ دهدزی در اهواز به اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان اهدا شد.

امیر محمدی‎ دهدزی صاحب این شاهنامه نفیس در گفت‎وگویی قدمت این شاهنامه اجدادی را بیش از 160 سال و هدف از اهدای آن به اداره ‎کل میراث فرهنگی خوزستان را قرار گرفتن در موزه به منظور نگهداری و حفاظت بهتر از این اثر عنوان کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.