سردار عبدالله نظرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بازرسی از این شناور ، 65 دستگاه یخچال فریزر، 120 دستگاه کولر گازی، 40 دستگاه ماشین ظرفشویی، 50 دستگاه پنکه زمینی و 40 دستگاه چراغ تزئینی که همگی بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط شد.
وی ارزش این محموله کالای خانگی قاچاق را که قرار بود در بندر هندیجان تخلیه شود بیش از پنج میلیارد ریال بیان کرد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: در این ارتباط پنج متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.
در سال جاری دست کم 35فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالاهای آنان ضبط شد.
پارسال کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی یک هزار و 300میلیارد ریال قبل از ترخیص و ورود به بازارهای داخلی ، در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد.
انواع کالاهای خانگی به خصوص وسایل سرمایشی و آشپزخانه ای ، سوخت ، لاستیک و باتری ، برنج ، چای و مواد آرایشی از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در سال گذشته توسط ماموران دریابانی خوزستان بوده است.
استان خوزستان به دلیل سواحل طولانی و گریزگاه های طبیعی ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا که به طور عموم از طریق کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کویت بارگیری می شود بوده است.
گفته می شود ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور 100هزار فرصت شغلی را از بین می برد.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته در گمرکات و مبادی ورودی کالا به کشور با هدف حمایت از کار و کالای ایرانی و ایجاد اشتغال مولد تاکید کرده اند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.