رئیس کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان خوزستان گفت: کارگران ساختمانی خوزستان همچنان در لیست انتظار بیمه به سر می برند وطبق مستندات موجود باتماس تلفنی یک مسئول تامین اجتماعی از تهران، شعب استان خوزستان از پذیرش کارگران موصوف خودداری می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید رضا هاشمی، افزود: درسال گذشته سامانه رفاه توسط مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد و با ملی شدن این طرح بحث سهمیه بندی بیمه این قشر زحمتکش که یک قانون  داخلی سازمان تامین اجتماعی و برخلاف قانون اساسی می باشد، برطرف گردید. اما از برج ۱۲سال گذشته مجددا سازمان تامین اجتماعی طبق تماس تلفنی یک مسئول از پدیرش متقاضیان این نوع بیمه خودداری می نماید.

رئیس کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان خوزستان بیان داشت: سامانه رفاه، یک بانک اطلاعاتی جامع است که کلیه متقاصیان این نوع بیمه الزامیست در سامانه مذکور ثبت نام نمایند و توسط انجمن های صنفی کارگران ساختمانی موردتایید قرار گیرند تا بتواند بیمه آنها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه انجمن های صنفی، خوب توانسته اند از پس این کار برآیند و تمامی کارگران واقعی ساختمانی را در سامانه ساماندهی کنند، هنوز در خوزستان تعداد ۱۲ هزار کارگر ساختمانی در لیست انتظار سهمیه بیمه هستند.

هاشمی سربازرس سامانه رفاهی استان خوزستان بیان داشت: نمی دانیم با اینکه سال گذشته توسط وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۰هزار سهمیه در کشور اعلام گردید، چرا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آن را بلوکه کرده  و هیچ اقدامی تاکنون صورت نپذیرفته است.

هاشمی گفت: کارگران ساختمانی که در چند سال اخیر از بیکاری و سفره خالی بسیار رنج می برند و تنها امید  آنها بیمه می باشد، از این نعمت هم محرومشان کرده اند.

سید رضا هاشمی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر، ما انجمن های صنفی و کانونهای مربوطه به نمایندگی از زحمتکش ترین و بزرگترین تشکل کارگری کشور خواستار رسیدگی می باشیم که مشکل بیکاری و بیمه ی کارگران ساختمانی را با جدیت بیشتری پیگیری نمایند، چرا که با رسیدن گرما در خوزستان  و وجود ریزگردها، دیگر سفره خالی هم برای این قشر زحمت کش باقی نخواهد ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.