ناصر حاتم زاده شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص انتقادات صورت گرفته توسط شهروندان هندیجان درباره نبود امکان سونوگرافی در بیمارستان شهدای این شهرستان اظهار داشت: تنها دستگاه سونوگرافی موجود در بیمارستان شهدای این شهرستان، در ابتدای بهره برداری از این بیمارستان خریداری شده ولی به دلیل نبود متخصص رادیولوژی در این مدت استفاده ای از آن صورت نگرفت و به رغم سالم بودن در حال حاضر به دلیل پایین بودن مدل از رده خارج شده و دیگر قابل استفاده نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل تامین پزشک متخصص رادیولوژی برای استفاده از دستگاه سونوگرافی رفع شده ، افزود: تامین یک دستگاه جدید سونوگرافی از آذرماه سال گذشته در اولویت خرید این شبکه قرار داشته ولی به دلیل محدودیت های اعتباری و درآمد پایین این شبکه تاکنون موفق به خرید آن نشده ایم و در تلاشیم با کمک و مشارکت خیران شهرستان هزینه خرید این دستگاه را تامین کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان افزود: راه اندازی بخش های دیالیز ، آندوسکوپی ،اطفال، تجهیز کامل آزمایشگاه برای انجام آزمایش های ضروری، حضور 15 پزشک طرحی عمومی در بخش های مختلف مانند اورژانس و مراکز بهداشت و 16 نیروی پرستار پیام آور از جمله اقداماتی بوده که تنها در یکسال اخیر برای ارتقا سطح خدمات بهداشت و درمان در هندیجان انجام شده است.
حاتم زاده ادامه داد: از طرف دیگر در حوزه نیروی متخصص ، از اول اردیبهشت ماه طرح خدمتی دو پزشک متخصص اطفال و زنان در هندیجان به پایان رسید و این شهرستان هم اکنون به این دو تخصص به خصوص متخصص زنان نیاز فوری دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبود این متخصصان در شهریور ماه با ورود پزشکان جدید جبران می شود ادامه داد: با توجه به افزایش دوره تخصص اطفال از سه به چهار سال هم اکنون در اکثر نقاط با کمبود این تخصص مواجه شده اند و در تلاشیم خلا نبود این دو متخصص را تا شهریورماه با رایزنی با شهرستان های دیگر برای تامین پزشک به صورت حداقل یک روز در هفته جبران کنیم.
وی گفت: کارانه و امکانات بالاتر در شهرستان های دیگر موجب ترک هندیجان توسط پزشکان متخصص پس از پایان طرح می شود ، نگه داشتن متخصصان پس از پایان دوره طرحشان در مناطق محروم بسیار سخت و نیازمند همکاری کلیه دستگاه ها برای رفع مشکلات و توسعه این شهرستان محروم است.
به گزارش ایرنا، نبود امکان سونوگرافی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای تشخیصی بیماران در بیمارستان هندیجان یا کلینیک های پزشکی خصوصی دراین شهرستان موجب مراجعه روزانه مردم به شهرستان های همجوار مانند ماهشهر و دیلم در استان بوشهر شده که در کنار سختی های بیماری، تحمیل هزینه و خطرات جاده ای را نیز به مشکلات آنان اضافه می کند.
محرومیت،کمی جمعیت و در نتیجه آن نبود توجیه اقتصادی برای پزشکان از جمله مواردی است که سبب شده کلینیک و مطب های تخصصی و خصوصی در این شهرستان تا کنون دایر نشوند.
شهرستان هندیجان دارای یک بیمارستان، چهار مرکز بهداشتی و 16 خانه بهداشت است و 250 نفر در حوزه بهداشت و درمان به خدمت رسانی مشغولند.
شهرستان هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است.
7163/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.