به گزارش ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول روز شنبه در نشست آموزشی مدیریت سبز و آشنایی با انرژی های پاک و نو در سالن شیخ انصاری مجتمع شهید رجایی این شهر افزود:اجرای طرح مدیریت سبز در ادارات ،سازمان ها و اماکن دولتی و عمومی بر اساس تصویب و تنفیذ قانون مدیریت سبز در قانون برنامه ششم توسعه در دزفول آغاز شده و در گام نخست آموزش مردم به ویژه کارکنان ادارات این شهرستان آغاز شده است.
فرهاد قلی نژاد هدف از اجرای این طرح را کمک به مصرف بهینه انرژی ،جلوگیری از اتلاف منابع انرژی و آلودگی های محیط زیست و حفاظت بیشتر از محیط زیست دانست و گفت :در این برنامه تلاش می شود مصرف انرژی برق،منابع آب ،کاغذ و بازیافت پسماند بهینه شود و پسماند در ادارات و در مبدا تفکیک شود.
وی با بیان اینکه به دنبال تحقق مفهوم توسعه پایدار در سطح استان و شهرستان هستیم گفت:با توجه به محدودیت منابع انرژی و ارزشمندی این منابع برای توسعه پایدار کارشناسان رابط ادارات در مدیریت سبز در این نشست آموزش می بینند.
کارشناس محیط زیست شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:متاسفانه کشورهای جهان سوم نه به تکنولوژی روز دنیا دسترسی دارند و نه از روش های سنتی به درستی استفاده می کنند و قرارگرفتن در این وضعیت میانی باعث سوء مدیریت مصرف شده است .
مهدی سراج الدین با بیان اینکه برنامه سازمانی مدون و غیرمدونی در خصوص مدیریت سبز وجود ندارد گفت:در توسعه پایدار باید به گونه ای مصرف کنیم که مشکلات زیست محیطی برای نسل آینده ایجاد نکنیم .
وی گفت:در سال 80 طرح دولت سبز مطرح و به صورت پایلوت در برخی مناطق وسازمان ها اجرا شد که تاحدودی موفقیت آمیز بود و 50 درصد در مصرف آب و کاهش مصرف برق صرفه جویی شد بعد از آن در بخش اداری کشور مطرح شد که اجتناب از مصرف بی رویه آب،کاغذ ،بازیافت ضایعات متناسب با حشرات آلوده کننده محیط زیست،آموزش کارکنان ادارات از مهمترین اولویت های این طرح است .
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ادارات با چالش کمبود اعتبار مواجه شده گفت: چالش ها و موانع اجرای این طرح در ادارات باید به مدیریت برنامه و بودجه منعکس شود.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.