به گزارش ایرنا علی خدری غریبوند چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اینکه یکهزار و 100 هکتار از اراضی پادگان شهید باغبانی در بخش مرکزی گتوند به احداث شهرک کشاورزی اختصاص یافته است افزود: نیروهایی که قرار است در این شهرک کشاورزی بکارگیری شوند حتما باید از افراد بومی باشند.
وی افزود: شرط واگذاری اراضی به شرکت نصر میثاق ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی است لذا همه نیروهایی که در این طرح بزرگ کشاورزی بکار گرفته می شوند باید بومی این شهرستان باشند.
خدری غریبوند گفت: برخی از شرکت های کشت و صنعت در منطقه برای اشتغال گاها از چند نیروی کارگر بومی استفاده کرده اما نیروی متخصص خود را از خارج شهرستان جذب می کنند.
وی افزود:مدیریت شهرستان گتوند حمایت همه جانبه خود را در خصوص تخصیص آب، امنیت، سرمایه گذاری از شرکت مجری طرح احداث شهرک کشاورزی گتوند اعلام کرده و این حمایت منوط بر بکارگیری افراد بومی در این شهرک کشاورزی است.
رئیس شورای کشاورزی شهرستان گتوند با اشاره به نامگذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی گفت:قطعا باید این مجموعه به بهره برداری برسد تا به تولیدات داخلی افزوده شود.
خدری غریبوند با بیان اینکه پیگیر تامین آب اراضی این شهرک کشاورزی هستیم افزود: تاکنون سازمان آب و برق با تامین آب شهرک کشاورزی موافقت نکرده است و امیدواریم مجوز تامین آب برای این شهرک کشاورزی بزودی صادر شود.
وی در خصوص ممنوعیت کشت در حوضه رودخانه کارون نیز گفت:
سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده است در فصل تابستان نمی تواند آب اراضی این حوضه را تامین کند لذا در این مناطق ممنوعیت کشت اعمال شده است.
فرماندار شهرستان گتوند ادامه داد:با پیگیری انجام شده مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان از منابع آب استراتژیک برداشت کرده و به برخی از محصولات کشاورزی در حوضه شهرستان گتوند، بالادست کارون،شوشتر و باوی اجازه کشت دهد.
پارسال یکهزار و100هکتار از اراضی پادگان شهید باغبانی در بخش مرکزی شهرستان گتوند برای احداث شهرک کشاورزی به شرکت نصر میثاق واگذار شد.
با احداث شهرک کشاورزی گتوند یک هزار و 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان ایجاد می شود.
گندم،جو،یونجه، گوجه، هندوانه،خیار، سیب زمینی، بادمجان ، ذرت ، ماش و لوبیا از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان گتوند می باشند.
سالانه حدود 640هزار تن انواع محصولات کشاورزی از سطح 32 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان گتوند برداشت می شود.
6068/7467
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.