استاندار خوزستان گفت: جایگاه ممتاز خوزستان در اقتصاد کشور، ضرورت برنامه‌ریزی در همه بخش‌ها را بیشتر و مهمتر می‌کند و همه باید در این زمینه سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی پنجشنبه 10 خرداد ماه با حضور در شهرستان اندیمشک با شرکت در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات راه آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک با اشاره به تلاش صورت گرفته در بخش های مختلف اندیمشک، گفت: این شهرستان یکی از فعال ترین مناطق کشور در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، راه آهن، کشاورزی و سایر بخش هاست. 

استاندار خوزستان افزود: وجود یک ظرفیت مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود. 

وی ارتباط بین مردم و راه‌آهن در این شهرستان را یک ارتباط مهم و تاریخی دانست و گفت: مردم باید طعم شیرین برخورداری از این ظرفیت را بچشند که این مهم منوط به اجرای هرچه بهتر و بیشتر طرح های زیربنایی در اندیمشک است. 

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در کشور گفت: خوزستان استان استراتژیک کشور است و اقتصاد کشور به خوزستان گره خورده است. این جایگاه ممتاز خوزستان در اقتصاد کشور، ضرورت برنامه‌ریزی در همه بخش‌ها را بیشتر و مهم تر می کند و همه باید در این زمینه سهیم باشند. 

وی تلاش در حوزه راه‌آهن ناحیه زاگرس را تلاش برای توسعه استان دانست و با تاکید بر ضرورت احداث خط دوم ریلی اندیمشک - دورود گفت: اگر بناست کشور رشد هشت درصدی داشته باشد، یکی از ضروری ترین زیر ساخت ها ایجاد بستر انتقال تولیدات و همچنین تسهیل در ورود مواد اولیه به استان خوزستان می باشد.

شریعتی با اشار به ظرفیت بزرگ راه آهن در خوزستان و نقش آن در توسعه بیشتر این استان افزود: خوزستان 2 مجموعه راه آهن مستقل دارد که یک ظرفیت برای این استان است. برخورداری خوزستان از ظرفیت مهم راه آهن و اداره کل‌های مربوطه، گامی برای تحقق اهداف اقتصادی در این استان است.

وی همچنین از برقی کردن خط ریلی دورود- اندیمشک خبر داد و گفت: این پروژه در دستور کار راه‌آهن قرار دارد و با برقی کردن این مسیر شاهد افزایش انتقال بار و کیفیت بخشی به خدمات مربوطه خواهیم بود.

گفتنی است، پس از این جلسه استاندار خوزستان با حضور در ایستگاه راه‌آهن اندیمشک مرکز مانیتورینگ تصویری راه‌آهن زاگرس و موزه راه آهن را افتتاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.