به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به جنایات ماههای اخیر رژیم صهیونیستی درکشتار و مجروح کردن هزاران نفر از مردم فلسطین اظهار کرد: روز قدس روز حمایت از آرمان فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از جنایات بی حد و حصر رژیم غاصب و اشغالگر قدس است.
خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه 70سال است که خانه و سرزمین فلسطین توسط اشغالگران صهیونیست غصب شده و حامیان شریر اسرائیل همچنان به پشتیبانی از این غاصبان صهیونیست ادامه می دهند افزود: وظیفه ما امت اسلامی است که مقابل این جنایات بایستیم و با تمام وجود از مردم فلسطین حمایت مادی و معنوی کنیم.
وی روز قدس را روز حمایت معنوی و فکری از مردم مبارز فلسطین و آزاد کردن نیروی عظیم امت اسلامی برای آزادی قدس شریف و محو غده سرطانی اسرائیل از صحنه روزگار عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ابراز امیدواری کرد مردم مومن ایران همگام با مسلمانان و آزادگان سراسر جهان در روز قدس به خیابان ها بیایند و فریاد آزادی قدس و حمایت از مردم فلسطین سر دهند.
آیت الله موسوی جزایری نابودی رژیم صهیونیستی را بر اساس سنت الهی ، قطعی بیان کرد و افزود:دشمنان اسلام تلاش می کنند قدس و فلسطین فراموش شود ولی ما با حضور یکپارچه در روز جهانی قدس ثابت می کنیم فلسطین زنده است و اسرائیل نابودشدنی است.

* تیر ترامپ به سنگ خورد
امام جمعه اهواز رجزخوانی و دروغ پراکنی های اخیر ترامپ رئیس جمهوری امریکا را بی ارزش و مضحک خواند و گفت: تیر ترامپ به سنگ خورد و نتوانست کاری از پیش ببرد.
وی با استناد به این جمله تاریخی امام راحل و مقام ومعظم رهبری که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند افزود:با پایداری و مقاومت ملت ایران از پس نیز امریکا و دولتمردان شرور آن کاری از پیش نمی برند.

*مشکل کارگران گروه ملی فولاد ایران را حل کنید
خطیب جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران و تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی کشور بیان کرد: ما از خواسته به حق کارگران زحمتکش این واحد صنعتی که تعدادی از آنان در نماز جمعه شرکت کرده اند حمایت می کنیم.
آیت الله موسوی جزایری با استقبال از در اختیار گرفتن دوباره گروه ملی فولاد ایران از سوی بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد با تغییر مدیریت این واحد صنعتی ، مشکلات کارگران حل و فصل و حقوق معوقه آنان پرداخت شود و چرخ تولید آن دوباره بچرخد.

* اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیریم
امام جمعه اهواز با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن واقعی قانون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که امسال به این شعار مزین شده است اظهار کرد:رهبری معظم انقلاب اسلامی در این خصوص حجت را بر همگان تمام کرده است و این ما و مسئولان هستیم که باید فرمایش های راهگشا و متین رهبری معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه آنچه ولی فقیه به آن امر می کنند برای خیر دنیا و آخرت ماست و باید به لحاظ فکری و عملی برای تحقق فرمایش های رهبر معظم انقلاب با همه وجود تلاش کرد افزود: رویکرد ما به اقتصاد مقاومتی ،حمایت از کالاو کارگر ایرانی ، بخش مهمی از مشکلات کشور به لحاظ اقتصادی و معیشتی را حل می کند و از بروز برخی آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری می کند.

*15خرداد برگرفته از قیام عاشورای حسینی بود
امام جمعه اهواز با گرامیداشت بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15خرداد 1342 گفت: 15خرداد برگرفته از قیام عاشورای حسینی بود و این قیام تاریخی و تاثیرگذار بود که پیروزی نهایی 22بهمن را رقم زد.
آیت الله موسوی جزایری همگان را به بزرگداشت ایام 14و 15خرداد و حضور در آئین های آن فراخواند و افزود: 14 و 15 خرداد از ایام الله هستند.
خطیب جمعه اهواز در خطبه نخست نماز با توصیه همگان به تقوای الهی و حذف گناه از زندگی فراخواند و در ادامه با اشاره به لیالی معظم قدر ، احاد مردم را به بهره گیری از شب قدر که عظمت آن از هزار ماه بیشتر است توصیه کرد.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.