نشست هم اندیشی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان، عصر دیروز ۸ خرداد ماه در سالن اجتماعات این کمیته با اصحاب رسانه ی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، موسوی در این نشست اظهار داشت: مهمترین راهبرد کمیته امداد، در عرصه خدمتگزاری به خانواده‌ های تحت حمایت خود در سراسر کشور و تلاش در جهت توانمند نمودن جامعه هدف این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان، ضمن سپاسگزاری از مجموعه اصحاب رسانه، گفت: مجموع کمک های مردمی که در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است، حدود ۱۰۸ میلیارد تومان می باشد که نسبت به سال پیش ۳۰ درصد رشد داشته، که نقش اصحاب رسانه در این حرکت جمعی بسیار قابل توجه بوده است.

وی افزود: مجموعاً ۲۰ میلیارد تومان در حوزه زکات، ۱۶ میلیارد تومان در صدقات، نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان در طرح اکرام و ایتام و حدود ۴۳ میلیارد تومان در مناسبت ها و جشن های نیکوکاری، برنامه‌ های ماه رمضان و شرکت ها و صنایع و ... در سال گذشته در حوزه توسعه مشارکت های مردمی، توسط کمیته امداد دریافت شده است. همچنین در سال گذشته، با همراهی نهاد های مختلف ۷۶۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف خود ایجاد کردیم. که برای امسال هشت هزار فرصت شغلی  هدف گذاری شده است. رویکرد ما حرکت به سمت طرح های نوین و دانش بنیان است. تفاهم نامه هایی بین کمیته امداد و دانشگاه چمران، و کمیته امداد و پارک فناوری امضا شد که در سال ۹۷ به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین پیاده سازی الگو های اشتغال، شتابدهی ایده کارآفرینان،  توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم با ضریب بالا از دیگر اهداف این نهاد می باشد و در بخش مسکنِ نیازمندان نیز، در حال حاضر ۶ هزار خانواده فاقد مسکن می باشند که ۲۵۰۰ خدمت مسکن در سال گذشته داشتیم و برای سال ۹۷ روی ۳۵۰۰ خدمت مسکن تمرکز کرده ایم.

موسوی در خصوص طرح اکرام ایتام فرزندان محسنین نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان، ۳۵ هزار نفر قبل از ماه مبارک رمضان به عنوان حامی ثبت نام کردند، که در مجموع  ۲۸ میلیارد تومان کمک شده است و برای ماه رمضان امسال، اضافه کردن ۱۲ هزار نفر حامی هدف گذاری گردیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته مردم در مجموع ۸/۵ میلیارد تومان کمک کرده اند و امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان از خیرین حقیقی و حقوقی سبد های غذایی برای نیازمندانی که دور از دسترس هستند و امکان دسترسی به آن ها مشکل است تهیه شده است. در حال حاضر ۱۴ هزار یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که هیچکدام بدون حامی نیستند، ولی برای افزایش سرانه دریافتی آن ها در نظر داریم برای هر کدام بیش از یک حامی قرار گرفته شود.

 در ادامه ی این نشست، تعدادی از خبرنگاران، پرسش هایی مطرح کردند که موسوی به آن ها پاسخ داد.

در پایان نیز، مراسم افطاری در کنار جمعی از کودکان تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد.

3

2

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.