به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در نشست شورای نخبگان خوزستان در سرسرای اداری استانداری افزود: شرایط اقلیمی به عنوان یکی از این دلایل محسوب می شود اما این مساله باید به صورت علمی و جامع مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم برای توقف آن در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت:بنیاد نخبگان باید یک برنامه جامع به صورت یک ساله و یا چند ساله تدوین و در نشست آینده ارایه کند و اعضا باید نظر خود را برای آماده سازی این برنامه به این بنیاد ارایه کنند.
شریعتی بیان کرد: کارگروه های تخصصی بنیاد نیز فعال شود و نظام تصمیم سازی متناسب با توان و فعالیت ها شکل گیرد چون در این صورت امکان اتخاذ تصمیمات موثرتری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه توزیع ثروت در خوزستان متناسب نیست گفت: باید برنامه های لازم برای توزیع متناسب تر ثروت طراحی شود و این موضوع به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که بنیاد نخبگان حضور فعال برای همکاری با آموزش و پرورش داشته باشد که در این راستا چند طرح آغاز شده است.
شریعتی با توجه به آمار ترک تحصیل و کودکان بازمانده از تحصیل بیان کرد:مقطع پیش دبستانی در خوزستان فراگیر شده و هم اکنون از نظر پوشش پیش دبستانی در کشور رتبه نخست را داریم.
استاندار خوزستان ادامه داد: پارسال یک هزار و 100 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به کلاس درس بازگشتند و شرایط برای تامین آموزش آنها فراهم شد و امسال نیز برای کودکان جامانده از این طرح، طرح دیگری آغاز شده است.
وی بیان کرد: قرار است بورس تحصیلی یک یا 2 هزار دانش آموز خوزستانی با استعداد، که امکانات لازم برای ادامه تحصیل را ندارند تامین شود که نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است.

**نیاز به گفتمان سازی برای تکریم نخبگان
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان نیز گفت: در خوزستان به گفتمان سازی برای تکریم نخبگان نیاز داریم که در غیر این صورت منابع فراوان مالی هدر می رود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی افزود: در خوزستان سرمایه های معنوی و فرزندان خود را چندان ارج نمی دهیم در نتیجه بنیاد نخبگان باید فضایی فراهم کنند که آحاد مردم به فرزندان برگزیده خود افتخار کنند که در این زمینه هم افزایی با رسانه ها لازم است.
وی افزود: هویت خوزستان باید چتری باشد که همه اقوام را با داشتن افتخارات پوشش دهد.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.