احمد زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:برای انتقال محصول چغندرقند برداشت شده از مزارع دزفول 800 دستگاه کامیون نیاز است ولی با خودداری کامیون داران از حمل بار ،محصول چغندرقند دزفول از پنج روز پیش تاکنون روی زمین مانده است.
وی با بیان اینکه تاکنون فقط 30 درصد چغندر کشت شده از مزارع دزفول برداشت شده است افزود:چغندرقند برداشت شده در حال خرابی و فساد است و اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد شاهد ضرر و زیان سنگین کشاورزان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه خودداری کامیون داران از حمل بار بیشترین خسارت را به کشاورزان وارد می کند اضافه کرد:برخی کامیون داران اقدام به حمل بار می کنند اما از سوی عده ای که بعضا کامیون دار نمی باشند مورد تهدید قرار گرفته و اجازه تردد به آنان نمی دهند .
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول نیز با بیان اینکه خودداری کامیون داران از حمل بار مشکلات زیادی برای کشاورزان موجب شده گفت:در صورت ادامه این روند محصول چغندر قند کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می شود.
رضا هودگر افزود:خودداری کامیون داران از حمل بار باعث افزایش سرسام آور نرخ کرایه شده به طوریکه برخی کامیونداران بابت کرایه حمل یک بار چغندرقند از دزفول تا کارخانه در مشهد تا 70 میلیون ریال مطالبه می کنند.
سه هزار و 627 هکتار از مزارع شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند رفته که برداشت محصول از این سطح از اردیبهشت ماه آغاز شده است.
بیش از ۱۰ هزار هکتار چغندر قند در استان خوزستان کشت شده است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.