اعظم قاسم زاده یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : به همین منظور 280 کولر برای مدارس خریداری شده که عملیات نصب 84 عدد در حال اجرا است و برخی از اقلام مورد نیاز مدارس برای فصل امتحانات از جمله 210 صندلی امتحانی خریداری و تحویل شده است.

** اختصاص پنج پایگاه سنجش دانش آموزان پایه اول
مدیر آموزش و پرورش آبادان به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان از 15 خرداد ماه سالجاری اشاره کرد و اظهارداشت : سه پایگاه در حوزه شهری و 2 پایگاه در حوزه روستایی کار سنجش سلامت دانش آموزان را برعهده دارند.
قاسمی زاده گفت : طبق دستور العمل هیچ مدارسی حق ندارد خارج از بخش نامه ها مبلغی بیش از آنچه که در دستور العمل‌ها ذکر شده دریافت کند و خانواده‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف با مراجعه به ستاد ثبت نام آموزش و پرورش این تخلف را اعلام کنند.
وی افزود : در سال گذشته به 9 هزار دانش آموز بی بضاعت و کم بضاعت روستایی و حاشیه شهر لباس مدرسه به صورت رایگان توزیع شد.
مدیر آموزش و پرورش آبادان ادامه داد : در سال تحصیلی گذشته چهار هزار و 700 دانش آموز در شهر و روستا در کلاس های پیش دبستانی شرکت کردند که حدود 99 درصد دانش آموزان روستایی دوزبانه و 70درصد دانش آموزان حوزه شهری در این کلاس های حضور یافتند.
مدیر آموزش و پرروش آبادان به تجهیز کلاس های پیش دبستانی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت : برای 35 کلاس پیش دبستانی لوزام کمک آموزشی جدید، دستگاه کپی، آب سردکن کلاسی و برخی ملزومات مورد نیاز پیش بینی و خریداری شده است.

** 50 کلاس درس کمبود داریم
مدیر آموزش و پرروش آبادان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود حداقل 50 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت:همچنین پیش بینی می شود با توجه به 110 نفر در شرف بازنشستگی و تعداد زیادی متقاضی انتقال در سال تحصیلی آینده به 300 معلم جدید نیاز خواهیم داشت.
وی افزود : در ردیف بودجه استخدامی فقط 86 نفر معلم برای آبادان پیش بینی شده است که در حال رایزنی برای افزایش سهمیه هستیم.
قاسمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار پایه 12 در نظام آموزشی در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و بیان داشت:در پایه های نظری مشکلی در خصوص تامین کلاس درس نداریم ولی در هنرستان ها با توجه به کمبود مکان و کارگاه های آموزشی حتما با مشکل موجه خواهیم شد و چهار هنرستان جدید نیاز داریم.

** پیش بینی 13 پایگاه اوقات فراغت برای تابستان
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان نیز در این نشست به پیش بینی 13 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در تابستان اشاره کرد و بیان داشت:این کلاس ها با 112رشته محل با موضوعات فرهنگی، هنری ، ورزشی، گفتمان دینی و انقلابی در مناطق مختلف در نظر گرفته شد.
حسن کوراوند افزود:برخی از اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش آموزی نیز کلاس های گفتمان دینی، علمی و آموزشی را برای اعضای خود پیش بینی کردند.
وی گفت:سال گذشته هفت درصد جمعیت دانش آموزی در کلاس های اوقات فراغت شرکت کردند که با اقدامات در نظر گرفته پیش بینی می شود 20 درصد جامعه هدف در کلاس ها تابستانی شرکت کنند.
بنا به گفته مدیر آموزش و پرورش آبادان در سال تحصیلی 96 - 97 سه هزار و 400 معلم وظیفه تدریس 56 هزار دانش آموز در 397 مدرسه دولتی را برعهده داشتند.
3015/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.