به گزارش ایرنا امیر عیسی زاده روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول افزود:طبق دستور مدیر کل هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان هر گونه افزایش قیمت کالاها غیرقانونی است و کمیسیون نظارت صنعت و معدن قیمت ها را کارشناسی می کند.
وی افزود:این موضوع به اداره صنعت ، معدن و تجارت نیز ابلاغ شده و در صورت مشاهده افزایش قیمت به ویژه به بهانه افزایش نرخ ارز با عوامل آن برخورد خواهد شد.
عیسی زاده گفت:در هفته های اخیر با افزایش قیمت بی رویه شن و ماسه در دزفول روبرو بودیم که با جدیت با آنها برخورد شد و اجازه افزایش قیمت داده نشد .
دبیر ستاد تنظیم بازار دزفول نیز گفت:در روزهای اخیر شاهد افزایش چند درصدی قیمت برخی اقلام ضروری بودیم که اداره بازرسی صنعت ، معدن و تجارت در بازرسی انجام شده 103 فقره تخلف صنفی را ثبت کرد که به پرداخت 607 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
مهراب عبدالهی افزود:با این وجود اعمال فشار نمی تواند راهکاری قطعی برای افزایش قیمت ها باشد و فقط به صورت مقطعی جوابگوست بنابراین باید تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود.
*** تمایلی به برپایی نمایشگاه ضیافت در دزفول وجود ندارد
عبدالهی در خصوص برگزاری نمایشگاه عرضه مواد غذایی در این شهرستان نیز گفت: برخی دستگاه های اجرایی همکاری لازم را برای برپایی نمایشگاه های مختلف در دزفول ندارند و اجاره بها و هزینه های زیادی از مجریان نمایشگاه ها دریافت می کنند بطوری که مجری نمایشگاه مبلمان در دزفول متضرر شده و از ادامه همکاری منصرف شد .
وی افزود:باید فضای تعاملی دستگاه های اداری در این خصوص بیشتر شود تا کالاهای ضروری مورد نیاز مردم در زمان های مختلف تامین شود.
عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت:پیش از این هزینه های زیادی بابت برگزاری نمایشگاه از مجریان اخذ می شد و عمده نمایشگاه ها نیز توسط افراد غیربومی اداره می شد که اکنون با اقدامات انجام شده تاحدودی نمایشگاه ها نظام مند شده اند .
وی افزود:اولویت برای مجری برگزاری نمایشگاه بومی شهرستان و یا استان است و از مجریان غیرخوزستانی برای نمایشگاه استفاده نخواهد شد.
***اقلام ضروری طرح ضیافت در دزفول تامین شد
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:از ابتدای ماه رمضان 15 تن شکر،24 تن برنج ،50 تن مرغ،2 تن تخم مرغ به بازار دزفول تزریق شده است و در صورت نیاز این اقلام همچنین تامین می شود.
احمد زارعی افزود:در حال حاضر وضعیت قیمت مرغ در بازار دزفول خوب است و مرغ زنده زیر 2 کیلویی با قیمت هر کیلو 77 هزار و 500 تا 78 هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.