همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، پارک ۲۲ هزار متری بی بی مریم بختیاری در ایذه با حضور مسئولین شهرستان ایذه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایذه، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر پارک ۲۲ هزار متری بی بی مریم بختیاری در ایذه با حضور فرماندار، مقامات امنیتی و انتظامی و جمعی از روسای ادارات، همراه با حضور گسترده مردم افتتاح شد.

غلامحسین اسدی زاده شهردار ایذه در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

وی در ادامه در مورد افتتاح فاز یک پارک بی بی مریم بختیاری گفت: پارک بی بی مریم بختیاری از اواخر دوره چهارم شورای شهر آغاز و هم اکنون شاهد افتتاح فاز نخست آن در سوم خرداد ۹۷ هستیم؛ فاز دوم این پارک تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 شهردار ایذه از آمادگی و علاقه مندی یک خیر ایذه ای ساکن کشور کانادا برای هزینه کرد ۳ الی ۴ میلیارد تومانی در پارک بی بی مریم بختیاری در فاز دوم خبر داد و افزود: ان شاالله این هزینه ها در حوزه فرهنگی و کتابخوانی در فاز دوم پارک انجام خواهد گردید و بزودی با وی در این زمینه نشست خواهیم داشت.

اسدی زاده بیان کرد: با بهره بردار از پارک بی بی مریم بختیاری و پارک آنزان، یک متر به سرانه فضای سبز شهری ایذه اضافه خواهد شد.

شهردار ایذه در پایان خاطرنشان کرد: از شورای اداری شهرستان و سایر مسئولین درخواست دارم تا نسبت به انجام و تکمیل کمربند فضای سبز از حد فاصل روستای چلکی تا دامنه های کوه الهک، شهرداری را همراهی و یاری نمایند؛ تا شاهد افزایش هر چه بیشتر سرانه فضای سبز شهری در ایذه باشیم.

 داود اسماعیل پور رئیس شورای اسلامی شهر ایذه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار، گفت: امیدواریم که بتوانیم از برکات ماه پرفیض رمضان بهره کافی و وافی را ببریم و بر معنویات خودمان بیفزائیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از حماسه ملی بی بدیل در تاریخ ایران است که به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام امت به ثمر نشست.

اسماعیل پور با بیان اینکه جای خوشحالی است که در چنین روزی پارک ۲۲ هزار متری بی بی مریم بختیاری را افتتاح می کنیم، خطاب به مردم گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که در چنین روز مبارک و میمونی با دستان پر مهر و قدوم مبارکتان، این پارک را افتتاح نماییم، همچنین جا دارد از اعضاء کمیته‌ نامگذاری بخصوص امام جمعه محبوب، محجوب و اندیشمند شهرمان (حجت الاسلام والمسلمین موسوی)، بابت حسن‌نظری که نسبت به نامگذاری این پارک به نام بزرگ‌ بانوی بختیاری "بی‌بی مریم بختیاری" داشتند، تشکر و قدرانی داشته باشم. ان‌شاالله که روح این شیر زن بختیاری با روح فرزندان شهیدش بخصوص پنج شهید گمنام شهرمان محشور شود و بیش از پیش بر قداست و معنویت این منطقه توریستی، تفریحی، سیاحتی و زیارتی بیفزاید.

رئیس شورا شهر ایذه در پایان عنوان کرد: اولویت اول ما اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، در پروژه های عمرانی، اصلاح و اتمام پروژه‌ های نیمه تمامی بوده که در طول سنوات گذشته تقریبا راکد و رها شده بودند؛ که به منظور حفظ و جلوگیری از تخریب بیشتر زیر ساخت ها و دور ریخت هزینه‌ های انجام شده، اقدام به تکمیل آن ها جهت بهره‌برداری و استفاده شما همشهریان عزیز  می‌نماییم.

 مصطفی سمالی فرماندار ایذه نیز با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تبریک این روز اظهار داشت: این روز بزرگ را گرامی می داریم و ضمن ادای احترام به ارواح پاک و مطهر همه شهدای دفاع مقدس، به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر را ارج می دارم.

وی سپس با بیان اینکه خرمشهر با مقاومت و از خودگذشتگی مردم و بسیجیان و رزمندگان آزاد شد، گفت: این یکی از مهمترین اتفاق های دوران هشت سال جنگ تحمیلی شد که در نهایت با پیروزی رزمندگان ایران اسلامی به پایان رسید.

سمالی همچنین با اشاره به اینکه حفظ و ترویج ارزش ‌های دفاع مقدس سپر امنیت ‌آفرین انقلاب اسلامی ایران است، افزود: باید این روحیه و تفکر گسترش یابد و حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: فتح خرمشهر نماد عینی و حقیقی اسلام خواهی و ولایتمداری است.

فرماندار ایذه در ادامه سخنان خود از تلاش های شهردار موفق و اعضای شورای شهر ایذه در فراهم آوردن این مکان تفریحی و ورزشی تشکر و قدرانی کرد و دقایقی را در مورد برنامه ها جهت پیشرفت و توسعه در این شهرستان به سخنرانی پرداخت.

در پایان مراسم، از تابلو پارک ۲۲ هزار متری سردار بی بی مریم بختیاری رونمایی شد؛ و مورد استقبال پرشور مردم ایذه در این مراسم قرار گرفت.

گفتنی است؛ دیدار محمودی از خواننده های مطرح کشور میهمان ویژه این مراسم بود.

7

5

2

8

3

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.