محمد یزدی برگزار کننده این تور و مدیر دفتر خدمات مسافرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: با پیشرفت و گسترش شهرهای دارای قدمت تاریخی، متاسفانه بافت های قدیمی این شهرها که به نحوی شناسنامه تاریخی و فرهنگی شهر محسوب می شوند به مرور زمان مورد بی توجهی قرار می گیرند و روز به روز میزان تخریب آنها در حال افزایش است.

 

یزدی افزود: مالکان بناهای تاریخی انگیزه ای برای حفظ و نگهداری این بناها ندارند که یکی از بهترین و کلیدی ترین روش ها برای جلوگیری از تخریب این آثار، برگزاری تورهای بافت گردی و معرفی و شناساندن این میراث کهن به همشهریان و هموطنان گرامی است.

او توضیح داد: با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری منطقه بهترین زمان برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت مردم در شب است از این رو اجرای تور را در شب انتخاب کردیم که مورد استقبال همه قرار گیرد.

مسئول برگزاری تورهای شبانه ی دزفول گفت: بسیاری از بناهای تاریخی هستند که به دلیل عدم توجه مردم و بازدید،صاحبان آنها بناها را به حال خودشون رها کردن و در حال تخریب و مخروبه شدن هستند. از این رو اگر این محله ها و مکان ها مورد بازدید توریست ها و گردشگران قرار بگیرند، استفاده های متفاوتی می توان از آنها کرد. مانند کافی شاپ، سفره خانه، رستوران، خانه بومگردی. که این امر خود باعث ایجاد اشتغال و حفاظت از بناهای تاریخی می شود.

یزدی گفت: وقتی مسئولان ببینند که این مناطق مورد بازدید قرار می گیرند رسیدگی به این مناطق را بیشتر می کنند. رسیدگی از قبیل نظافت، روشنایی، نگهبان بافت برای جلوگیری از تخریب و آسیب و ...در کل این حرکت باعث جلوگیری از تخریب بافت قدیم و رونق  آن از لحاظ گردشگری و اشتغال زایی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 928845
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.