به گزارش ایرنا امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از نیروی های مسلح در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر افزود: فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ معاصر کشور است و مردم در این حماسه به جهانیان ثابت کردند که در مقابل متجاوزان می ایستند و هیج حد و مرزی برای آنها وجود ندارد.
وی به مواضع خصمانه آمریکا در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی برای ساخت تجهیزات نظامی از کسی اجازه نمی گیرد و به هیچ کسی در این زمینه هم احتیاج ندارد.
امیر دریادار کاویانی اقدامات اخیر آمریکا را اقدامی در راستای نیل به اهداف نامشروع خود دانست و گفت: آمریکا امروز به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است تا به منافع نامشروع خود برسد اما جمهوری اسلامی ایران نیز اهداف خود را که حفظ ارزش ها، استقلال سیاسی، منافع اسلامی و دفاع از مظلومان است ، دنبال می کند.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر را راهبردی عنوان کرد و گفت: عملیات بیت المقدس به پشتوانه از خود گذشتگی ها ، اقتدار و عزت نخستین شکست راهبردی را به دشمن تحمیل و با تقدیم هزاران شهید پیروزی خود را به جهان ثابت کرد.
استاندار خوزستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: روز سوم خرداد خاطره انگیزترین روز تاریخ معاصر ایران است به طوریکه اوج رشادت و ایثار ملت قهرمان در این روز تجلی یافت.
غلامرضا شریعتی اظهار داشت: عملیات آزادسازی خرمشهر حاصل مشارکت و همفکری و همراهی تمامی ارگان های نظامی و انتظامی بود و در شرایط آن زمان جنگ در نوع خود بی نظیر و فتح الفتوح دفاع مقدس مردم قهرمان ایران بود.
وی به عملکرد و برنامه های دولت در خرمشهر اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه اشتغال در بخش های مختلف استان خوزستان چهار هزار میلیارد ریال وام های هشت درصدی اختصاص داد که از این میزان 640 میلیارد ریال برای شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است.
شریعتی اختصاص 800 میلیارد ریال برای آبرسانی و تکمیل تصفیه خانه خرمشهر و آبادان از محل فایناس را از دیگر اعتبارات در نظر گرفته شده عنوان کرد و گفت: پروژه آبرسانی و تامین آب آشامیدنی خرمشهر از طرح غدیر و احداث تصفیه خانه دوم خرمشهر و آبادان در سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی ورود روزانه سه هزار نفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند از پایانه مرزی شلمچه را یادآور شد و گفت: لغو روادید ورود اتباع خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر رونق اقتصادی بازارهای این دو شهر را به همراه داشته است.
شریعتی در ادامه گفت: دولت 500 میلیارد ریال برای توسعه شهرستان خرمشهر به طور مجزا در بودجه پیش بینی کرده است.
وی با بیان اینکه چهاربانده کردن مسیر اهواز – خرمشهر در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: امید است در سال 97 عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز در این مراسم گفت: عملیات بیت المقدس نسبت به عملیاتهای قبل از آن ویژگی های منحصر به فردی داشت که اشراف اطلاعاتی مهمترین شاخص آن بود.
سردار محمد علیپور اظهار داشت: امروز جنگ ما با دشمن در عرصه های فرهنگی و به صورت نرم وجود دارد و باید با اشراف اطلاعاتی در تمام زمینه ها دشمن را ضربه فنی کنیم.
سردار علیپور، وحدت و یکپارچگی را رمز پیروزی دانست و گفت: در عملیات بیت المقدس نزدیک به 19هزار و 700 عراقی را در خرمشهر اسیر کردیم و 16 هزار مزدور بعثی را نیز به هلاکت رساندیم و در این عملیات از ساختار هوایی و از موانع متعددی عبور کردیم که به نوبه خود کار بزرگی بود.
سردار علیپور گفت: رزمندگان اسلام در سوریه و عراق با استفاده از تجارب حماسه آزاد سازی خرمشهر به گیروزیهای متعددی در مقابل دشمنان دست یافتند.
به گزارش ایرنا به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر جمعی از نیروهای انتظامی و نظامی، بسیج، سپاه و عشایر با حضور مسئولان لشکری و کشوری در صحن شهدای مسجد جامع تجمع کردند.
7100/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.