به گزارش ایرنا آیت الله سیدعلی شفیعی پنجشنبه در آئین گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در اهواز افزود:در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام با حداقل امکانات و تجهیزات در برابر ارتش تا بن دندان مسلح بعثی عراق ، توانستند پوزه صدام معدوم را به خاک بمالند و پیروزی بزرگی نصیب ملت بزرگ ایران کنند.
وی انگیزه الهی رزمندگان ، توکل به خدا و امدادهای غیبی را سه عنصر اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد و افزود: عظمت این حماسه به قدری بود که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم که در مسجد شفیعی برگزار شد با اشاره به ابعاد جهانی و بین المللی این پیروزی بزرگ و برهم زدن معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی ایران افزود:رژیم بعثی عراق با از دست دادن خرمشهر ، هیچ امیدی به پیروزی نداشت و موضع کاملا دفاعی قرار گرفت و این وضعیت تا آخر جنگ هشت ساله ادامه داشت.
آیت الله شفیعی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با آزادی خرمشهر درس فراموش نشدنی به حامیان شرقی و غربی صدام وحکام مرتجع منطقه دادند افزود:با وجود همه کمک های تسلیحاتی و مالی به رژیم بعثی عراق ، ولی صدام و حامیان آن به هیچ یک از اهداف خود که ساقط کردن نظام اسلامی بود نرسید و بر عکس اقتدار نظام اسلامی در این جنگ نابرابر بیشتر شد.
وی با تجلیل از شهدای عملیات بیت المقدس و ذکر خاطراتی از این عملیات غرورآفرین افزود: رزمندگان در حماسه آزادسازی خرمشهر با روحیه و انگیزه الهی می جنگیدند و اگر این روحیه الهی چنین نبود امکان پیروزی بر نیروهای دشمن وجود نداشت.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره وسعت عملیات بیت المقدس و عقب راندن نیروهای متجاز بعثی تا مرزهای بین المللی گفت: با این عملیات استان خوزستان از لوث وجود نیروهای بعثی پاک شد و شهد این پیروزی بزرگ کل منطقه را فراگرفت.
رزمندگان اسلام در دهم اردیبهشت ماه سال 1361 عملیات بیت المقدس را با عبور از رودخانه کارون در منطقه دارخوین شروع کردند و در طی چهار مرحله عملیات و 23 نبرد سنگین با نیروهای متجاوز عراقی ، موفق شدند در سوم خرداد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر بالای گنبد مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآورند و نماز شکر را در این مسجد اقامه کنند.
آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از لوث وجود قوای بعثی ، به اسارت گرفتن بیش از 19 هزار نفر از نیروهای دشمن ، 16 هزار کشته از دشمن ، انهدام 60 فروند هواپیما ، سه فروند بالگرد ، 418 دستگاه تانک و نفربر، 30 قبضه توپ، 49 دستگاه خودرو تنها بخشی از دستاوردهای عملیات بیت المقدس بود.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.