به گزارش ایرنا آیت الله عباس کعبی شامگاه پنجشنبه در نشست جامعه قرآنی خوزستان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز اظهار داشت: قرآن و عترت از هم تفکیک ناپذیر بوده و نگاه تزیینی وتشریفاتی به قرآن در اسلام قابل قبول نیست.
وی گفت: در آن دوران با سانسورمحتوای قرآن، تدوین و تطبیق حدیث را ممنون کردند و منع این تدوین و تطبیق برای این بود که نظام خلافت با سکولاریسم و جدایی از پیام امامت، دستگاه اشرافی و فاسد سیاسی و اقتصادی را حاکم کنند.
آیت الله کعبی ادامه داد: تحقق محتوای قرآن بدون جهاد ،شهادت، ولایت و فداکاری میسر نیست چرا که در گذشته با چهره سازی منفی برای قرآن محتوای آن فراموش شد.
وی با تاکید بر اینکه قرآن را بر اساس انقلاب اسلامی تفسیر کنیم گفت: امروزه اگر بخواهیم قرآن را در صحنه عملیاتی کنیم باید آن را در عرصه مبارزه حق و باطل و بر پایه امامت الهی تفسیر کنیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن را بدون دشمن شناسی نمی توان شناخت ،گفت: برای اجرای حقایق قرآنی به پیروی بیشتر از ولایت و ائمه نیاز داریم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان در کنار سرمایه های طبیعی و ‌منابع انسانی، از گنجینه‌ های گران سنگ قرآنی نیز برخوردار است.
وی افزود: محافل جامعه قرآنی همانگونه که رویکرد های مثبت دارد می تواند با رویکردهای منفی نیز همراه باشد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن کریم نباید تشریفاتی شده و برای برتری جویی، شرکت در مسابقات، کسب مقبولیت و محبوبیت، به عنوان ابزار قرار گیرد.
وی همچنین به رویکرد مثبت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب کسب ایمان، تقوا و بصیرت الهی است و جامعه قرآنی باید برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتارجامعه تلاش کنند.
آیت الله کعبی تصریح کرد: رفتار جامعه باید بر مبنای قرآن شکل گیرد تا فضیلت محور و تقوا محور شود و بتواند با فقر و‌ فساد مبارزه کرده و در عرصه مادی و معنوی پیشرفت کند.
وی با بیان این که جامعه قرآنی همواره با مفسدین در مبارزه بوده و مبلغ رسالت های الهی است، گفت: ابلاغ و تبلیغ رسالت ها تنها به معنای گفتن و تلاوت نیست بلکه به معنای دگرگونی ایجاد کردن است.
نشست جامعه قرآنی خوزستان عصر پنجشنبه باحضور مسئولان استان، نمایندگان مجلس، اعضای خبرگان رهبری و جمعی از قاریان برجسته استان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام نجم الدین مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم میهمان ویژه این برنامه بود.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.