غلامرضا شریعتیروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این 2 دستگاه تا 2 ماه آینده نصب خواهند شد که با نصب این 2 دستگاه فرودگاه اهواز تنها فرودگاهی است در کشور که به این سیستم مجهز می شود.
دستگاه ILS علاوه بر بالابردن ایمنی پرواز، به خلبان کمک می کند تا در مواقعی که شعاع دید به 500 متر رسیده است به راحتی هواپیما را بر باند فرودگاه فرود بیاورد.
همچنین این سیستم برای هواپیماهایی مانند فوکر و ایرباس که سیستم فرود اتوماتیک دارند و به صورت اتوماتیک و بدون دخالت خلبان فرود می آیند بسیار مفید و سطح ایمنی پرواز را بالا می برد.
وی افزود: در فرودگاه اهواز که سال های سال هیچ کاری نشده بود امسال سالن داخلی افزایش پیدا کرد و سیستم نور باند فرودگاه تعویض شد که منجر به افزایش ایمنی پرواز می شود.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یک ژنراتور جدید برای برق اضطراری فرودگاه خریداری شده و در کنار آن برای به روز رسانی سیستم روشنایی باند فرودگاه مبلغ 160 میلیارد ریال هزینه شد.
وی بیان کرد: تا پایان امسال سالن خارجی فرودگاه اهواز به بهره برداری می رسد و سالن فعلی به صورت کامل داخلی می شود.
شریعتی با اشاره به وضعیت دیگر فرودگاه های استان گفت: فرودگاه مسجدسلیمان به زودی افتتاح می شود، فرودگاه بهبهان در حال پیگیری کارهای آن هستیم و فرودگاه آبادان هم به صورت جدی با کمک منطقه آزاد از نظر ساختمان و تجهیزات در حال ارتقا است.
وی افزود: فاز اول طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی به میزان 296 هکتار هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار خوزستان با اشاه به چند طرح عمده در استان بیان کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان با سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار، پالایشگاه گاز بیدبلند 2 با سرمایه گذاری سه میلیارد دلار تا پایان امسال به بهره برداری می رسند و فولاد شادگان، فولاد روهینا دزفول، فولاد جهان آرا خرمشهر به زودی افتتاح خواهند شد.
وی گفت: 2 خطه کردن راه آهن بندرامام به اندیمشک نیز منجر به افزایش سرعت تردد قطار به 160 کیلومتر شد همچنین راه آهن بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر در دستور کار قرار دارد که جزو کارهای عمده دولت در استان به شمار می رود.
شریعتی اظهار داشت:طرح آبیاری قطره ای در سطح 38 هزار هکتاراراضی بالا دست سد بالارود اندیمشک تا پایان سال آینده افتتاح می شود و تاکنون آبرسانی هایی در بخش های مختلف روستایی و شهری به اتمام رسید است.
وی با بیان این که طرح مقابله با ریزگردها در حال اجراست گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز، پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرماهشهر و بندر امام در حال ساخت هستند.

*** فقط اقدامات بد را به دولت نسبت ندهیم
استاندار خوزستان گفت: کارهایی که در گذشته شده چه خوب و چه بد دولت گذشته متولی آن بوده، برای همین نمی شود هر کار بدی که انجام شد بگویند مسئولیت آن با دولت است اما کار خوب را در زمره دستاورد دولت قلمداد نکنند چراکه متولی همه کارها دولت است و دولت اصل کار است.
وی افزود: کارهایی که در استان انجام می‌شود نتیجه همکاری همه دستگاه های و نهادهای استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و نباید تفکیکی بین آن ها قائل شد.
شریعتی افزود: متولی همه کارهایی که در کشور انجام می‌شود دولت است و در واقع تا دولت اعتباری فراهم نکند و طرحی در دولت مصوب نشود آن طرح اجرایی نخواهد شد.
وی بیان کرد: علاوه بر دولت قطعا سایر قوا هم کمک می کنند به عنوان مثال مجلس در تصویب لوایح، مصوبات بودجه، پیگیری موارد مختلف از وزرا نقش دارند از آن طرف نیز همه مسئولان دست به دست هم می دهند تا کاری انجام شود، اما پایه و اساس اصلی اجرا در کشور دولت است و همه کارهایی که در 5 سال اخیر شده است دولت متولی آن بوده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: قوای دیگر کمک کننده، تسهیل کننده و پیگیر هستند و باید مجموع همه این ها برای عمران و آبادانی کشور دست به دست هم دهند.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.