محسن بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولویت نخست در شهرستان بندرماهشهر سرمایه گذاری است افزود:دستگاه های اجرایی تاکنون در معرفی فرصت های اشتغالزا در صنایع کوچک موفق عمل نکرده اند.
وی افزود:اعتباراتی تحت عنوان اعتبارات روستایی (توسعه فراگیر) با بهره پایین چهار الی 12 درصد به این شهرستان ابلاغ شده اما هیچ یک از دستگاه های اجرایی فرصت های شغلی مناسب را در قالب طرح علمی و کارشناسی ارائه نکرده و به مردم و سرمایه گذاران معرفی نکرده اند.
وی افزود: در حال حاضر اعتبارات مناسبی تامین شده اما متقاضی مشخصی وجود ندارد ، این شرایط به هیچ وجه شایسیته شهرستانی مانند بندرماهشهر با ظرفیت های عظیم اقتصادی نیست.
فرماندار بندرماهشهر از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: برنامه هایی برای معرفی جاذبه های سرمایه‌گذاری شهرستان بندرماهشهر و فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است. به زودی همایش بزرگ سرمایه گذاری در منطقه با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری به صورت کاملا هدفمند و کاربردی برگزار می شود.
بیرانوند ادامه داد: اخیرا سرمایه گذاران خارجی از جمله آلمانی ها بازدیدی از ظرفیت های اقتصادی بندرماهشهر داشتند، پیش بینی می شود سرمایه گذاری آنها در بخش انرژی خورشیدی بدون سقف ریالی محقق شود.
وی همچنین بیان داشت:آغاز روند اجرای 27 طرح پتروشیمی در سال جاری، سرمایه گذاری در بخش گردشگری و احداث پارک آبی از سوی پتروشیمی مارون و شهرداری بندرماهشهر که به طور مستقیم برای700نفر شغل ایجاد می کند و رونق اقتصادی را موجب می شود بخشی از اقدامات انجام شده در زمینه سرمایه گذاری است.
نماینده عالی دولت در بخش دیگری به آغار پروسه احداث گمرگ بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: بارها از بندرتجاری بازدیدهایی صورت گرفته و پیگیری لازم انجام ومجوزهای لازم برای احداث ساختمان گمرک نیز در محل بندر تجاری اخذ شده، در حال حاضر این پروژه در مرحله تامین اعتبار است که بتوان اعتباری از شورای راهبردی و یا ملی برای ساخت آن جذب کنیم.
وی ادامه داد: مردم شهرستان بندرماهشهر با وجود ظرفیت های عظیم اقتصادی در حال حاضر برای خرید به شهرستان های مجاور سفر می کنند در حالی که با توسعه ظرفیت های موجود می توان بازار این شهرستان را به یکی از قطب های عرضه محصولات متنوع تبدیل کرد و با رونق بازار فرصت اشتغال را برای ده ها جوان این شهرستان فراهم کرد.
بیرانوند اضافه کرد: برنامه هایی نیز برای توسعه ظرفیت های بندری شهرستان انجام شده است، فرصت های رونق اشتغال در زمینه شرکت های خدماتی حمل و نقل و همچنین گردشگری در اداره بنادر و دریانوردی بندرامام خمینی (ره ) به میزان قابل توجهی فراهم شده، احداث شهرک لجستیک نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه بندرماهشهر شهرستان بزرگی است و باید گام های بزرگی برای توسعه آن برداشته شود، عنوان کرد: سند توسعه سه ساله شهرستان در حال تدوین است و اجرای آن از ابتدای سال جاری شروع می شود ، این سند توسعه تمامی بخش های شهرستان را شامل می شود، با این سند می توان وضعیت توسعه شهرستان را از وضعیت فعلی به یک وضعیت مطلوبی ارتقا داد.
فرماندار بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: لازمه جذب سرمایه گذار فراهم آوردن زیرساخت است، طرح توسعه مجتمع های پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن آماده شده که علاوه بر 27 طرح ذکر شده 70 طرح مطالعاتی دیگر نیز مطرح شده است که تحقق آن مستلزم توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان بندرماهشهر22 مجتمع پتروشیمی و 11 پست اسکله در خود جای داده است و به عنوان پایتخت صنعت پتروشیمی ایران و قطب اقتصادی کشور شناخته می شود.
7165/9858/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.