نماینده مردم شهرهای ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران حوزه شهرستان ماهشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، به سؤالات آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، به مناسبت گرامی داشت روز ارتباطات، علی گلمرادی نخستین نشست مطبوعاتی خود را با حضور نمایندگان و اصحاب رسانه شهرهای ماهشهر، بندر امام، چمران و شهرک طالقانی عصر جمعه ۲۸ اردیبهشت در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر برگزار نمود.

در این نشست، گلمرادی به پرسش‌های خبرنگاران که بیشتر حول محور شعارهای تبلیغاتی وی مبنی بر رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت بهداشت و درمان منطقه، ارتقای بندر امام به شهرستان و شهرک طالقانی به شهر، اولویت استخدام متقاضیان بومی، وفاداری به لیست امید و ... بود، پاسخ داد.

به تمام وعده‌های انتخاباتی‌ام عمل کرده‌ام

گلمرادی در خصوص عمل به وعده‌های انتخاباتیِ خود، گفت: با توجه به وظیفه‌ی ذاتی نمایندگان که قانون‌گذاری و نظارت است، به وعده‌های خود عمل کرده‌ام. در خصوص اولویت استخدام نیروهای بومی، با تصویب ماده 47 برنامه توسعه‌ی ششم کشور، شرکت‌ها و ادارات منطقه موظف شده‌اند که استخدام نیروهای شهرهای نزدیک‌تر به صنعت را در اولویت قرار دهند و هم‌اکنون به دنبال تصویب قانونی هستیم که ضمانت اجرای این ماده‌قانونی را بنماید.

وی گفت: این قانون را تصویب نموده‌ایم، ولی مسئولیت نظارت بر اجرای آن‌که می‌بایستی به‌صورت مستقیم و میدانی باشد، جزو وظایف فرماندار و ادارات کار منطقه ویژه و شهرستان است که می‌باید به‌صورت دقیق مورد نظر قرار گیرد تا تخطی از این قانون به عمل نیاید. معمولاً مردم چون نماینده را مستقیماً انتخاب می‌نمایند، انتظار دارند که نماینده بر خلاف وظیفه‌ی ذاتی خود، وارد بحث اجرا نیز شود، ولی همین‌جا به شما اصحاب رسانه می‌گویم که به اطلاع مردم برسانید که هرگونه مغایرت با این ماده‌قانونی را ضمن اینکه به اطلاع بنده می‌رسانند، از طریق فرماندار به‌عنوان نماینده عالی دولت، پیگیری نمایند.

این نماینده مجلس در توضیح عدم ایجاد زمینه‌ی اشتغال ملموس، گفت: کارهایی را پیگیری کرده‌ایم که ثمره آن در سه یا چهار سال آینده خود را نشان می‌دهد، مثلاً ما اکنون در شهرستان حدود 2 هزار بیکار داریم، ولی با راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که شامل صنایع پایین‌دست می‌شود، حدود 15 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد. همچنین در بحث شهرک صنعتی نفت که در نزدیکی شهرستان امیدیه در حال بررسی و اجرا می‌باشد و با تلاش و رایزنی‌های فراوان مجوز آن را اخذ نموده‌ایم، چیزی حدود 15 هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد. ما اکنون درختی را کاشته‌ایم که باید منتظر بمانیم تا ثمر بدهد و نمی‌توان انتظار داشت که بلافاصله ثمر بدهد. درگذشته به‌جز صنایع عظیم و مادر که تضمین‌کننده منافع ملی هستند، طرحی اجرا یا پیاده نشده بود که ما اکنون بتوانیم از قَبِل آن اشتغال ایجاد کنیم.

گلمرادی گفت: طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال 97 با استناد به ماده 47 برنامه توسعه ششم کشور، بی‌توجهی به استخدام نیروهای بومی، برای همیشه ریشه کن شود.

وی در خصوص ارتقای بندر امام خمینی به شهرستان و بحث حریم و محدوده گفت: شهرستان شدن بندر امام حق این شهر است و دولت وظیفه دارد این کار را انجام دهد. ولی متأسفانه در این سال‌ها در هر دو شهر ماهشهر و بندر امام که منافع مشترک در منطقه دارند، عده‌ای به دلیل باز بودن این پرونده، با اهداف سیاسی، مباحثی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی برخی از شهروندان عزیز هر دو شهر می‌شود. باید در این خصوص بگویم که نماینده مجلس حق دخالت در تعیین محدوده و حریم را ندارد، بلکه این شوراهای اسلامی دو شهر ماهشهر و بندر امام و همچنین شهرداری‌های آنان است که در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و در نهایت وزارت کشور، تصمیم نهایی را می‌گیرد. اگر هر کدام از شوراهای این دو شهر احساس کرد که در این پروسه، حقی از آنان ضایع خواهد شد، کتباً به من اعلام کنند تا بر اساس وظیفه‌ی پاسداری از حقوق موکلین خود، پیگیر نگرانی آنان شوم.

گلمرادی گفت: این‌گونه به مردم تلقین کرده‌اند که اگر صنایع پتروشیمی در محدوده و حریم بندر امام قرار گیرد، هیچ منافعی برای ماهشهر ندارد و بلعکس آن را هم به مردم بندر امام گفته‌اند، ولی باید این را عرض کنم که حتی اگر شهری در استان بوشهر هم ادعا و ثابت کند که آلایندگی این صنایع متوجه آنان هم شده، حق آلایندگی به آن تعلق می‌گیرد. همچنین بر اساس مصوبه جدید مجلس متأسفانه تصویب گردید که در برنامه ششم توسعه کشور، ارزش افزوده این‌گونه شرکت‌ها بر اساس سرانه جمعیت به‌صورت متمرکز پرداخت شود. یعنی فرقی بین دو شهر دزفول و ماهشهر در برخورداری از این درآمد، دیگر وجود ندارد. هرچند شهرهای ماهشهر و بندر امام در معرض آلودگی شدید این صنایع قرار دارند.

معتقدم که به‌صورت مستقل بهتر می‌توانم به حوزه انتخابیه خدمت کنم

نماینده منطقه جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که شما با حمایت طیف اصلاح‌طلب و قرار گرفتن در لیست امید به مجلس رفته‌اید ولی حاضر نشده‌اید که در فراکسیون امید قرار داشته باشید، گفت: صرف‌نظر از اینکه تمایل شخصی من به کدام طیف فکری نزدیک است، باید عرض کنم که چون احساس می‌کردم قرار گرفتن در هرکدام از فراکسیون‌های موجود در مجلس، باعث می‌شد کمتر فرصت خدمت گذاری به منطقه فراهم شود، به‌صورت مستقل اقدام نمودم. ولی همیشه چه در مقام نقد و چه در مقام حمایت از طرح‌ها و لوایح دولت، حامی بوده‌ام و آنجا هم که نیاز باشد، دولت را نقد کرده و خواهم کرد، ولی نه چشم بسته به حمایت از دولت می‌پردازم و نه کمر مخالفت با آن را محکم کرده‌ام.

گلمرادی در پایان خطاب به مدیران حوزه انتخابی گفت: هر مدیری که از وظیفه‌ی اجرایی خود غافل شده و کار سیاسی را پیشه کند، من را مقابل خود خواهد دید. زیرا در این شرایط، مردم متضرر می‌شوند.

IMG_0556IMG_0597IMG_0434IMG_0556

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.