به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه شب در نشست کارگروه رفع موانع تولید صنعت گران منطقه آزاد اروند با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان حق قطع آب، برق و گاز واحدهای تولیدی را ندارند، گفت: واحدهای خدمات رسان نباید خدمات خود را از واحدهای تولیدی قطع کنند و به امنیت اقتصادی واحدها لطمه وارد کنند.
وی ضمن تاکید برای رفع موانع و مشکلات تولید کنندگان، گفت: لازم است کارگروه ستاد تسهیل در منطقه آزاد اروند تشکیل تا بر عملکرد واحدهای تولیدی و دستگاههای خدمت رسان نظارت داشته باشد.
شریعتی اظهار داشت: دستگاههای خدماتی ضمن رعایت قانون و استانداردهای لازم نسبت با واحدهای تولیدی رفتار مناسبی داشته باشند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه کاری نکنیم به فضای کسب و کار آسیب برسد، گفت: فضای کسب و کار خوزستان از متوسط کشوری وضعیت مناسبتری دارد لذا باید تلاش شود تا به فضای کسب و کار آسیب وارد نشود.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: تمام مواردی که در این نشست مطرح شد نیاز به کار کارشناسی دارد و برخی از موضوعات حتما پی گیری و به واحدها ابلاغ می شود.
سیدعلی بحرینی مقدم با بیان اینکه شرایط اقتصادی و تولید در کشور شرایط خاصی است، گفت: با توجه به اینکه می دانیم برخی واحدهای تولیدی در پرداخت هزینه های خود کم کاری می کنند ولی در ستاد تسهیل سعی شده از واحدهای تولیدی حمایت شود.
وی اظهار داشت: دستگاههای خدمات رسان بیشتر مسایل مالی و مطالبات خود را مدنظر دارند و باید مسایل اجتماعی، امنیتی و سیاسی را نیز لحاظ کنند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: بخش عمده صنایع خوزستان در جنوب استان قرار دارند و شهرک های آبادان و خرمشهر بهترین شهرک ها از بین 70 شهرک خوزستان به شمار می آیند.
بحرینی مقدم فراهم کردن زیرساخت ها را برای شهرک های صنعتی ضروری خواند و گفت: باید زیرساخت ها برای سرمایه گذاران آماده باشد تا مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود.
وی ادامه داد: با همکاری معاونت سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند مرحله نخست سرمایه گذاری تا هفته آینده به صورت الکترونیکی ارتقاء داده و مجوزهای لازم صادر شود.
بحرینی مقدم افزود: در بند الف و ب تبصره 18 بحث اشتغال فراگیر در طرح توسعه پایدار روستایی اواخر سال گذشته سامانه کار راه اندازی شد ، حدود 12 هزار طرح در سامانه استان خوزستان به ثبت رسید ، تا به امروز46 کمیته فنی و استانی برگزار شد و بیش از یکهزار و 400 طرح با پنج هزار میلیارد ریال مصوب، به بانک ها ارجاع و از هفته پیش بانک ها پرداخت تشهیلات را آغاز کردند.
وی با اشاره به پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل در استان ادامه داد: در شهرستان ها با توجه به موارد لازم در بخش های مختلف و شرایط اقلیمی کشاورزی، دامپروری، کشت گلخانه ای، شیلات، خدمات، بازرگانی و تولید صنعتی تا سقف 60 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اختصاص داده شده است.
وی افزود:در حال حاضر چهارطرح به کمیته ملی ارجاع شده و اعتباری معادل 380 میلیارد ریال برای آنها مصوب شده و در مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات هستند.
معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: 166 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در یکهزار و 100 هکتار فعالیت دارند.
سیدعلی موسوی شمار اشتغالزایی در واحدهای صنعتی منطقه آزاد اروند را 13 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از سال 1392 تاکنون 66 هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت صنعت در منطقه آزاد اروند نسبت به دیگر مناطق آزاد مناسبتر است، گفت: منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشور رتبه هفتم را دارد.
به گزارش ایرنا پنجشنبه شب نشست کارگروه رفع موانع تولید صنعت گران منطقه آزاد اروند با حضور استاندار، معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاههای خدمات رسانی استان خوزستان و تنی چند از مدیران محلی دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد.
7100/7165/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.