به گزارش ایرنا عبدالرحمان ناصریان چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: در صورت ادامه روند خرید تعداد زیاد دام زنده توسط این افراد موضوع به وزیر جهاد کشاورزی گزارش خواهد شد.
وی گفت: مصرف سالانه گوشت قرمز در خوزستان سالانه 72 هزار و 100 تن است که از این میزان هشت هزار و 100 تن توسط ادارات مصرف می شود و 42 هزار تن تولید سالانه گوشت قرمز داخل استان است که در حدود 30 هزار تن کسری گوشت قرمز وجود دارد.
کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: هر هفته چهار تن گوشت وارد این استان می شود که این رقم نمی تواند کسری گوشت را تامین کند.
ناصریان با بیان اینکه دامداری سنتی در تامین گوشت قرمز کمک بزرگی بود که با تعطیل شدن این واحدها در بیشتر روستاها تولید گوشت در خوزستان کاهش یافته گفت: اگر از تاسیس دامداری سنتی در روستاها حمایت شود می توان تولید دام را در خوزستان افزایش داد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان نیز گفت: بر اساس بررسی انجام شده
در صورتی که روزانه 10.5 تن گوشت قرمز وارد استان شود کسری گوشت در بازار برطرف می شود.
محمد مشکورزاده افزود: رستوران ها ، بیمارستان ها و بسیاری از شرکت ها آمار دقیقی از میزان گوشت گرم مصرفی خود را ارایه نمی دهند و این موضوع باعث شده تا آمار درستی برای تامین و مصرف گوشت در دست نباشد.
معاون اقتصادی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه بخشی از گوشت مورد نیاز خوزستان از طریق واردات تامین می شود گفت: به تازگی واردات گوشت از مغولستان به کشور انجام می شود که در خوزستان نیز می توان با ایجاد شبکه ای برای ورود گوشت از این کشور، به بازار گوشت کمک کرد.
علی بحرینی افزود: گوشتی که از مغولستان وارد می شود به صورت بسته بندی و هر کیلوگرم 290هزار ریال خریداری می شود که می توان با قیمت مناسب در بازار عرضه کرد.

** ذخیره سازی نیاز بازار برای ماه مبارک رمضان
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی خوزستان نیز گفت: در قالب طرح ضیافت 80 تن گوشت قرمز، یک هزار و 800 تن مرغ، 143تن برنج ( پی آر 11) و یک هزار و 529 تن برنج تایلندی، 372 تن شکر و 70 تن مرغ برای ماه مبارک رمضان ذخیره سازی شده است.
مسعود احمدی بیان کرد: 714 مرغداری فعال در خوزستان وجود دارد که 12 هزار تن در سال 95، و 91 هزار تن در سال 96 مرغ تولید کردند.
وی گفت: همچنین 41 میلیون قطعه در سال 95 در این مرغداری ها جوجه ریزی شد که این رقم در سال 96 به 47 میلیون افزایش یافت.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی خوزستان اضافه کرد: سرانه مصرف مرغ در خوزستان از هفت کیلوگرم در سال 70 به 27 کیلوگرم در سال 96 افزایش یافته است.
احمدی افزود: همچنین از 9 واحد تولید تخم مرغ در خوزستان سالانه سه هزار و 202 تن تخم مرغ تولید می شود.
وی گفت: 44 درصد تولید گوشت خوزستان از دام سبک است و سالانه 44 هزار تن تولید گوشت قرمز در این استان انجام می شود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.