به گزارش ایرنا مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی شامگاه سه شنبه در آیین ویژه برنامه های هفته فرهنگی در شهرستان شوشترگفت :هدف از یرگزاری این هفته های فرهنگی،ترویج و پاسداشت میراث فرهنگی با تکیه بر صنایع دستی وگردشگری است.
پرهام جانفشان افزود: با توجه به قدمت دیرینه شهر شوشتر و وجود سازه های آبی جهانی و غرفه های مختلف صنایع دستی در کاروانسرای افضل شوشتر،این شهرستان به عنوان میزبان یکی از 11 رویداد فرهنگی نیمه نخست سال در کشور انتخاب شد.
مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی ادامه داد:امیدوار هستیم با اجرای این گونه برنامه ها برای رونق صنعت گردشگری و حفظ میراث و صنایع دستی گام موثری برداشته باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این برنامه گفت:استان خوزستان خاستگاه تمدن بشری وسرزمین رشادت های شیرمردان و شیرزنانی است که هیچ گاه از صفحه روزگار محو نخواهد شد.
علیرضا ایزدی افزود:در این میان شهرستان شوشتر همچون نگینی بر پیکره استان خوزستان است که تاریخ،علم،ادب و هنر ریشه عمیقی دراین شهرستان دارند.
وی ادامه داد:امیدواریم هستیم که بتوانیم با برگزاری هفته های فرهنگی این میراث گران بها را بهتر بشناسیم و به نسل های بعدی معرفی کنیم تا شاهد شکوفایی و اعتلای بیش از پیش میراث فرهنگی در این شهرستان باشیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان شوشتر نیز در این برنامه گفت:با توجه به پتانسیل های متنوع شهرستان شوشتر در زمینه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، این شهرستان می تواند صاحب یک سند توسعه اشتغال در صنعت گردشگری باشد.
حسین پنبه دانه پور افزود:با همکاری استانداری خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی در صدد تهیه و تدوین این سند هستیم تا بتوانیم این سند را قبل از نوروز 97به عرصه اجرا برسانیم و شاهد اشتغالی پایدار در این حوزه باشیم.
اجرای شاهنامه خوانی،موسیقی و ارائه صنایع دستی از مهم ترین ویژه برنامه های هفته فرهنگی در شهرستان شوشتر بود.
هفته فرهنگی در شهرستان شوشتر از 22اردیبهشت تا 28اردیبهشت در سرای تاریخی افضل از ساعت 21تا23با ویژه برنامه های متنوع، در حال برگزاری است.
سرای افضل یکی از سالم ترین کاروانسراهای شوشتر بوده که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه می باشد.
این بنا با شماره 7940 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مالک خصوصی دارد.

7159/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.