به گزارش ایرنا محمد جعفر فلسفی در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: برخلاف تصور عموم و تحلیل های سیاسی توافق بین المللی برجام به صورت یک طرفه زیرپا گذاشته شد و با این اتفاق کشور وارد شرایط جدیدی خواهد شد.
وی افزود: بدعهدی آمریکا مسئله جدیدی نیست و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه بارها تذکر داده بودند و به صراحت گفتند که به این مذاکرات خوش بین نیستم ما به عنوان یک تجربه می پذیرم مشروط بر آنکه ملت ایران آگاه باشند چه اتفاقی در حال رُخ دادن است.
فلسفی گفت: وی اقدام نسنجیده و نادرست امریکا در خروج از برجام از جهات مختلف قابل تامل است و امیدواریم درس عبرتی برای ما باشد.برخی تصور می کردند که از طریق مذاکره با امریکا مشکلات ما مرتفع می شود اما امریکا با این کار ثابت کرد که چنین تصوری از حقیقت به دور است.

اسکان موقت در زمان حادثه از چالش های اهواز است
رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: نبود اسکان موقت برای خانه های آسیب دیده در زمان بروز حوادث از مهم ترین چالش های شهرداری اهواز است که اخیرا مقرر شده است زمینی از سوی مسکن و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این معضل حل شود.
وی با بیان اینکه تصور درستی از وظایف شهرداری در اهواز وجود ندارد افزود: با بروز هر مشکلی انگشت اتهام به سمت این سازمان بلند می شود، به طور نمونه جمع آوری وانت بارهای میوه فروش که سد معبر می کنند وظیفه چندین دستگاه از جمله شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی است اما همه شهرداری را در این خصوص مسئول می دانند.
فلسفی با بیان اینکه روزانه چندین درخواست مساعدت مالی به شورا ارائه می شود ادامه داد: واقعیت این است که شهرداری حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود با چالش مواجه است و نباید انتظار داشت که بدون برخورداری از منابع مالی اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

**تجهیزات ضعیف آتش نشانی اهواز
عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با اشاره به کمبودهای سازمان آتش نشانی شهر اهواز گفت: تجهیزات سازمان آتش نشانی بسیار ضعیف است. در زمان بروز حادثه منطقه کوی پردیس برای آواربرداری و امدادرسانی چنگک از شرکت نفت و نردبان از شرکت برق گرفتند.
حسین حیدری افزود: 150 میلیارد ریال برای آتش نشانی اهواز درنظر گرفته شده است که باید در تکمیل تجهیزات اولویت بندی شود.
وی خاطر نشان کرد: در آتش نشانی اهواز تنها یک نردبان 32 متری وجود دارد که قدمت آن هم بالای 25 سال است و به همین دلیل جک های آن باز نمی شود.
حیدری در بخشی دیگر وضعیت دستفروشی در اهواز را فاجعه بار خواند و تصریح کرد: از یکسو با آمار بالای بیکاری در شهر اهواز رو به رو هستیم که همین امر سبب به وجود آمدن مشاغل کاذب شده و از سویی دیگر فعالیت دستفروشان مخل نظم و آسایش عمومی است و فروش موادغذایی توسط دوره گردان نیز سلامت شهروندان را تهدید می کند.
وی ادامه داد: پنج بازارچه غیر رسمی به نام بازارچه جعفری، سلطانی، عامری، صدف و شریعتی در شهر وجود دارند که باید ساماندهی شوند.
حیدری خاطر نشان کرد: اگرچه نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستگاه های متولی در این خصوص همکاری لازم را ندارد اما شهرداری نیز نباید موضع منفعلانه داشته باشد.
این عضو شورای شهر گفت: طبق قانون کارگاه های ساختمانی برای ریختن مصالح خود تنها مجاز به اشغال یک دوم پیاده رو هستند اما درحال حاضر شاهد هستیم علاوه بر پیاده رو، خیابان را هم اشغال کرده اند که این امر کم کاری اجراییات را نشان می دهد. سالانه 250 میلیارد ریال به اجراییات اختصاص می یابد اما هیچ گونه اقدام موثری در شهر انجام نمی دهد.
بنابراین گزارش،ارائه گزارش اجلاس شورای عالی استانها، ارائه گزارش دومین اجلاس هیات رییسه کلانشهرها و بررسی دستور کار اجرای ماده 110 قانون شهرداری ها درخصوص بیمارستان سابق آپادانا از برنامه های امروز شورای شهر اهواز بود.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.