سیاوش حسین پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی 96 - 95حدود 100هزار تن افزایش نشان می دهد.
وی بهای تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی را 13هزار ریال و گندم دروم را 13هزار و 300ریال عنوان کرد و گفت: عملیات برداشت و خرید گندم در خوزستان غیر از مناطقی در شمال شرق خوزستان ادامه دارد.
وی پیش بینی کرد از مجموع تولید 1.4میلیون تن گندم در خوزستان 1.2میلیون تن گندم مازاد برنیاز ، از کشاورزان این استان خریداری شود.
کار برداشت و خرید تضمینی گندم در خوزستان از دهه سوم فروردین، ابتدا در مناطق جنوبی و مرکزی این استان شروع و تا پایان خرداد ادامه دارد.
پیک خرید گندم در خوزستان حدود 40 روز است که در مقایسه با سایر استان های کشور این زمان کوتاه بوده به همین دلیل ضرورت ذخیره سازی و مدیریت و تجهیز منابع مالی برای پرداخت بهای گندم خریداری شده اهمیت زیادی دارد.
به گزارش ایرنا پارسال ، یک میلیون و 356هزار تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که از این حیث خوزستان مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داد.
امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تقریبا تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام می شود.
در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
حدود 120نوع محصول کشاورزی و باغی در خوزستان تولید می شود که مهمترین آنان گندم ، نیشکر ، برنج ، صیفی جات ، انواع مرکبات ، خرما ، گل و محصولات گلخانه ای است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.