سید محسن علوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:حادثه آتش سوزی در واحد 700 قدیمی تولید پی وی سی این مجتمع در ساعت 9.59 دقیقه اتفاق افتاد که در سریعترین زمان ممکن با سیستم مهار آتش خودکار و ماموران مجتمع پتروشیمی آبادان و همکاری آتش نشانی پالایشگاه ، مهار شد.
وی افزود: آتش به هیچ قسمتی از واحدهای دیگر اسن مجتمع سرایت نکرد و سایر قسمت ها کار خود را ادامه می دهند و در سرویس تولید فرآورده قرار دارند.
علوی گفت:واحد 700 بخشی از تولید پی وی سی در این مجتمع را برعهده دارد و سعی می کنیم با استفاده از ظرفیت موجود در واحد تولید پی وی سی جدید، تولید نشدن پی وی سی در واحد 700 را در فاصله آماده سازی و ترمیم خسارت، جبران کنیم.
مدیر مجتمع پتروشیمی آبادان افزود: در فرآیند خاموش کردن آتش سه نفر که در نزدیکی این واحد بودند بر اثر شدت حادثه و استرس به درمانگاه و بیمارستان طالقانی اعزام شدند که تا پایان وقت امروز مرخص می شوند.
وی گفت: طبق پیش بینی انجام شده این واحد در مدت یک هفته به دست متخصصان مجتمع پتروشیمی آبادان تعمیر و در مدار تولید قرار می گیرد.
مدیر مجتمع پتروشیمی آبادان اظهارداشت: هنوز برآورد خسارت وارده به واحد 700 انجام نشده و نیاز به بررسی بیشتر توسط متخصصان دارد.
وی افزود: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و برخی از اعضای شورای تامین شهرستان آبادان و نیز کارشناسان بیمه از نزدیک محل حادثه را مورد بررسی قرار دادند.
واحد قدیمی 700 تولید پی وی سی آبادان صبح روز دوشنبه دچار آتش سوزی شد.
مجتمع پتروشیمی آبادان در کوی مطهری (بریم) این شهرستان واقع شده است.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف اصابت راکت و موشک های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال 1367 پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه تولید کشور کنند.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال 1384 به حدود 60هزار تن افزایش یافت و ولید سالانه 110هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.
3015/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.