حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده روز دوشنبه در همایش بهینه سازی مصرف برق در سالن امام رضا(ع) مناطق نفتخیز جنوب در اهواز اظهارداشت: یکی از پیامدهای قطعی برق، کاهش حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی و به دنبال آن افزایش آمار بیکاری، افزایش مهاجرت به ویژه نخبگان، و بروز مشکل در سایر بخش ها خواهد بود.
وی با تاکید بر مخابره اخبار مثبت از خوزستان به مرکز گفت: باید زمینه فعالیت سرمایه گذاران و نخبگان را درخوزستان فراهم کرد تا اعضای هیات علمی دانشگاه ها متقاضی خروج از استان نباشند.
وی با بیان اینکه نمی توان با شعار و گفتار درمانی جلوی آسیب ها را گرفت افزود:باید به جای شعار و برنامه کوتاه مدت، با برنامه های بلندمدت مشکلات قطعی برق و به تبع آن آسیب های ناشی از آن را برطرف کرد.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کاهش ساعات ادارات در کوتاه مدت موثر اما در بلندمدت باعث آسیب به مردم می شود، گفت: مجموعه دولت و‌ برنامه و بودجه باید در بخش های مختلف و نیز در شرکت های دانش بنیان اعتبار بگذارند تا سال های بعد نتایج ملموس این اقدام در جامعه دیده شود.
وی با اشاره به لزوم تغییر الگوی مصرف برق در جامعه بیان کرد: به جای فشار آوردن بر مردم و اجرای این تفکر که گران شدن برق، مصرف را کاهش می دهد، باید ظرفیت های هنری جامعه به میدان بیایند.
حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر درست مصرف کردن در ماه رمضان، گفت: اگر در ادارات مصرف برق رعایت نشود،به کاهش ساعت ادارات منجر می شود و این در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود:برای صرفه جویی در مصرف برق نباید نیازی به نظارت حراست ادارات باشد؛ خوزستان همواره ایثارگر بوده و می توانیم مانند زمان جنگ عزم جدی برای رفع مشکلات داشته باشیم.

** بخش مهمی از اشتغال کاذب در دستگاه های دولتی است
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: بخش مهمی از اشتغال کاذب در دستگاه های دولتی است، در حالی که در بخش خصوصی چنین مشکلی وجود ندارد بنابراین باید از بخش خصوصی حمایت کرد تا اشتغال افزایش یابد.
وی ادامه داد: خوزستان مهمترین میدان نفتی ایران و چهارمین میدان نفتی جهان را داشته بنابراین باید استانی در شان مردم آن داشته باشیم.

** تولید سه میلیون بشکه نفت در مناطق نفتخیز جنوب
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در گفت: این شرکت تامین کننده مهم نفت کشور و جهان حساب شده و در وسعتی معادل400 هزار کیلومتر مربع با 27 هزار کیلومتر خط لوله، روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید می کند.
سعید کوتی افزود: این شرکت خوراک همه پالایشگاه های کشور را تامین می کند که نشان دهنده جایگاه کشوری و اهمیت شرکت مناطق نفتخیز جنوب است.
وی بیان کرد: لازم است تا بر اساس مصوبه وزارت نفت، بحث کمیت و کیفیت را در صادرات مدنظر قرار دهیم و همه هم و غم خود را برای انجام تعهدات جهانی کشور به کار بریم.
وی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پنج استان فعالیت داشته و هر یک از این استان ها از نظر شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، سیاسی و فرهنگی وضعیت ویژه خود را دارند و استمرار تولید و انتقال نفت توسط این شرکت، سیاست، تجهیزات و تخصص خاص خود را می طلبد.
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث اصلاح الگوی مصرف گفت: پروژه های جدید این شرکت از جمله پروژه نانو و افزایش راندمان، بر اساس اصلاح الگوی مصرف اجرا می شود.
کوتی ادامه داد: بازیافت مواد و ضایعات و جمع آوری گازها و استفاده مجدد از آنها از اقدامات دیگری است که انجام می شود.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.