محسن کعب عمیر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:آتش سوزی در این واحد قدیمی 700 تولید پی وی سی آبادان صبح امروز شروع شد که واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت برای خاموش کردن آتش سریعا وارد عمل شد.
وی اظهار داشت:آتس شوزی به سرعت مهار و خاموش شد و سرایت آن به سایر واحدهای تولیدی جلوگیری شد.
کعب عمیر گفت:تولید فرآوردهای پتروشیمی در واحدهای مختلف از سرگرفته شده و مشغولی در خط تولید نیست.
وی اظهار داشت:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و متخصصان در حال بررسی علت آتش سوزی و برآورد میزان خسارت وارده هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این خصوص به ایرنا گفت:در حادثه آتش سوزی در پتروشیمی آبادان 2 نفر مصدوم شدند که یکی نفر به درمانگاه پتروشیمی و یک مصدوم نیز به بیمارستان طالقانی آبادان اعزام شد.
شهرام مقام گفت:چند نفر از عوامل آتش نشانی پتروشیمی نیز بدلیل استنشاق دود آتش سوزی دچار تنگی نفس شدند که در همان محل توسط دستگاه اکسیژن بهبود یافتند.
مجتمع پتروشیمی آبادان بعد از انقلاب 57 به فعالیت خود بدون وقفه خاصی ادامه داد اما با شروع جنگ ایران و عراق و هم مرز بودن شهر آبادان با کشور عراق به طور روزانه هدف اصابت تعداد زیادی راکت و موشکهای عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال 1367 پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز گردید و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدداً راه اندازی و وارد چرخه تولید کشور کنند.
در حال حاضر مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید این محصول در سال 1384 به حدود 60هزار تن افزایش یافت و با توجه به سرمایه گذاری و برنامه ریزی مدیران این مجتمع جهت توسعه و گسترش آن و رسیدن به تولید سالانه 110هزار تن پی وی سی جز اهداف طرح توسعه مجتمع در طی چند سال آینده می‌باشد.
3015
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.