فرهاد صفدری با اشاره به آغاز پیک بیماری‌های روده‌ای اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوزستان این استان یکی از کانون‌های بومی بیماری التور (وبا) به شمار می‌رود. این موضوع اهمیت رسیدگی به موقع و مستمر در خصوص وضعیت منابع آلودگی روباز و گسترده مثل جوی‌های روباز را بیشتر نشان می‌دهد. 

وی افزود: بر این اساس بحث لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز به عنوان یکی از مصوبات اصلی و لازم‌الاجرای شورای سلامت خوزستان مصوب شد تا هر شهرستان نسبت به لایروبی جوی‌های روباز و آهک‌پاشی اقدام کند. 

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: استاندار خوزستان موضوع لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز را در جلسه شورای سلامت در دستور کار قرار داد و مقرر شد که معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مراکز بهداشت هر شهرستان گزارشی از وضعیت اقدام شهرستان‌ها اعلام کنند.

صفدری با بیان اینکه عملکرد بهاره شهرستان‌ها در خصوص لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز نشان‌دهنده وضعیت مطلوبی نیست، افزود:بالغ بر نیمی از شهرستان‌ها عملکرد زیر 50 درصد در خصوص لایروبی و آهک‌پاشی داشته‌اند. 

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع نیاز است که شهرداری‌ها در شهرها و بخشداری‌ها یا دهداری‌ها در حوزه روستاها در این زمینه اقدام کنند. 

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در جلسه آینده شورای سلامت شهرستان‌هایی که عملکرد مقتضی در بحث کنترل آلودگی‌ها نداشته باشند در قالب گزارشی معرفی می‌شوند و باید فرمانداران در این خصوص توضیح دهند. 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 920572
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.