به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۳ به میزان۱۵ میلیون فوت مکعب در روز طبق قراردادی به شرکت سرمایه‌گذار هیربد نیرو فروخته می شود. گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۶ نیز به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب در روز به شرکت سرمایه‌گذار تامکار گاز فروخته می‌شود.

مهندس جهانگیر پورهنگ افزود:​ مدت این قراردادها ۵ سال است و طبق این پروژه تاسیسات تقویت فشار گاز جهت شیرین سازی و افزایش فشار گاز دریافتی احداث خواهد شد و این گازها به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ جهت فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون نیز گفت: گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری منصوری در گستره عملیاتی این شرکت به میزان ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز به شرکت سرمایه‌گذار هیربد نیرو فروخته خواهد شد.

مهندس محسن دهانزاده افزود:​ مدت قرارداد ۵ سال است و طبق آن تاسیسات تقویت فشار برای افزایش فشار گاز دریافتی مراحل اول و دوم واحد بهره‌برداری با ظرفیت ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز ساخته و راه‌اندازی می‌شود و این گاز به کارخانه گاز و گاز مایع ۸۰۰/۷۰۰ برای فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک ارسال می‌شود.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با اشاره به مزایای پروژه های جمع آوری گازهای همراه نفت، بر ضرورت توجه بیشتر به محیط زیست و بهبود وضعیت هوای استان تاکید کرد و گفت: خدا را شاکرم که اقدامات جدی و گسترده ای از سوی مناطق نفتخیز جنوب با همکاری بخش خصوصی در راستای صیانت از منابع ملی و محیط زیست در حال انجام است و این نوید آینده ای پررونق را برای اقتصاد استان علاوه بر کالا و خدمات داخلی می دهد.

وی افزود: در بخش غرب کارون نیز طرح احداث و راه اندازی NGL2300 نیز در حال پیگیری است و با تامین بودجه آن از سوی دولت، به زودی آغاز خواهد شد تا در منطقه نیز شاهد تحقق اهداف صیانتی و زیست محیطی باشیم.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این مراسم طرح های این شرکت برای جمع آوری گازهای مشعل را تشریح کرد و گفت:​ تا کنون 4 قرارداد فروش گازهای مشعل واحدهای بهره‌برداری کلاستر، مارون ۳، مارون ۶ و منصوری امضا شد، که پروژه کلاستر به بهره برداری رسید و مارون ۳ در پایان شهریور، مارون ۶ در پایان دی و منصوری در پایان سال راه‌اندازی شود.

 

 مهندس سعید کوتی افزود: مزایده بعدی برای ۲۳ محل دیگر و برای حدود ۱۳۰ میلیون فوت مکعب برگزار خواهد شد. این مزایده در مرحله تبادل اطلاعات قرار دارد و اگر تکمیل شود، این ۲۳ پروژه به همراه چهار پروژه‌ای که امضا شده، باعث جمع آوری ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 920535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.