به گزارش ایرنا منصور کتانباف دوشنبه در آیین تجلیل از شهرداران و معاونان مدارس و اختتامیه هفتمین دوره برگزاری طرح شهردار مدرسه در تالار شهید جمالپور اهواز بیان کرد: می توان با روش های مختلف از جمله تفکیک زباله خشک از تر، هزینه جمع آوری پسماند را در اهواز کاهش داد.
وی با بیان اینکه سطل های تفکیک زباله در اهواز در حال تهیه است گفت: در صورتی که زباله های خشک از تر جدا شود می توان تا 30 درصد هزینه جمع آوری پسماند را کاهش داد.
شهردار اهواز اظهار کرد: می توان از پسماند استفاده اقتصادی کرد و با بازیافت پسماند از این بخش درآمد کسب کرد.
کتانباف ادامه داد: انتخاب شهردار مدرسه یک تمرین است که در تمامی مقاطع تحصیلی از بین دانش آموزان شهردار مدرسه انتخاب می شود؛ این کار علاوه بر اینکه بر زیبایی و نظافت مدرسه کمک می کند باعث مسئولیت پذیری دانش آموزان می شود.
وی افزود: انتخاب شهردار مدرسه به مدت هفت سال است که در اهواز در حال انجام است و آیین نامه و دستورالعمل هایی نیز برای شهرداران مدرسه مشخص شده است.
شهردار اهواز اضافه کرد: آموزش دانش آموزان برای تربیت یک شهروند قانونمند و منظم می تواند در آینده به آبادانی هر چه بیشتر شهر کمک کند.
وی گفت: ارتباط مدارس با شهردار به ویژه با بخش فرهنگی باعث کمک به ساختن یک شهر زیباتر می شود.
رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز نیز با بیان اینکه دانش آموزان دهه 80 باید خود را برای ورود به جامعه آماده کنند گفت:امروز دشمن نمی خواهد پیشرفت و موفقیت نوجوانان ایران را ببیند به همین منظور نوجوانان باید با آمادگی کامل راه توسعه و پیشرفت خود را طی کنند.
احمد سراج افزود: امروز در شهر ما معضل های مختلفی در بخش هایی همچون اقتصادی و ترافیکی و ... وجود دارد که برای برون رفت از این معضلات باید از کمک نوجوانان و جوانان استفاده کرد.
وی گفت:آذر پارسال برای 110 مدرسه در اهواز شهردار انتخاب شد که در این مدت جلسات و دوره های آموزشی زیادی با همکاری مدارس و شهرداری انجام گرفت.
آیین تجلیل از شهرداران مدارس پسرانه اهواز امروز برگزار شد و فردا نیز آیین تجلیل از شهرداران مدارس دخترانه این شهر انجام می شود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.