رضا نجاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز (زمینی) تجاری و مسافری چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر(اروندرود) بسته خواهد بود و هیچ گونه ترددی در آنان صورت نخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با عراق بنا به تقاضای مقام های این کشور صورت می گیرد از مسافران ، زائران عتبات عالیات و تجار محلی که با بازرگانان عراقی مراوده اقتصادی دارند خواست با توجه به بستن بودن مرزها از سفر به عراق خودداری کنند.
مدیرکل امنیتی ، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: بسته بودن مرزهای زمینی و دریایی با عراق تنها یک روز خواهد بود و از 23 اردیبهشت فعالیت های عادی در مرزها و بازارچه ها از سرگرفته می شود.
در دوره های قبلی انتخابات در عراق ، مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با عراق بنا به درخواست مسئولان سیاسی عراق بسته می شد.
مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با عراق پس از سرنگونی صدام ، از تیرماه 1382 برای صادرات کالاهای غیرنفتی و از مهرماه همان سال برای سفر زائران عتبات عالیات بازگشایی شد و یکی از آرزوهای دیرینه مردم دوستدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کشورمان برای سفر به کربلای معلی و نجف اشرف محقق شد.
از سوی دیگر مدیرکل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 10 هزار عراقی ساکن خوزستان ، در روزهای 19 تا 21 اردیبهشت ماه جاری یعنی سه روز قبل از انتخابات اصلی در عراق ، در 2 حوزه انتخابیه اهواز و شوش برگزار می شود.
حمید سیلاوی افزود: با هماهنگی کنسولگری عراق در اهواز ، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی برای اتباع عراقی ساکن خوزستان فراهم شده است.
وی گفت: شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی عراق باید دارای کارت هویت عراقی یا کارت سبز قدیمی، برگه تردد خروجی مدت دار، دفترچه پناهندگی و گذرنامه دارای روادید باشند.
پارلمان عراق 328 نماینده دارد که در این دوره از انتخابات، 9 هزار و 700 نفر نامزد برای حضور در این رقابت سیاسی آماده شدند.
برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتیک پس از سرنگونی رژیم بعثی و دیکتاتوری صدام معدوم ، از فروردین ماه 1382 به بعد در عراق شکل گرفت.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.