صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت جمعی از شاغلین قراردادی تعدیل شده در طرح سلامت، روبه روی درب استانداری خوزستان تجمع کردند/اخراج جوانان بومی شاغل در طرح سلامت راه صرفه جویی در هزینه ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از شاغلین اخراج شده در طرح سلامت که به همراه همکاران خود به نشانه ی اعتراض روبروی درب استانداری تجمع کرده بودند، گفت: تعداد ۷۰ نفر از ما با آزمون وزارت کشور سال ۹۳ از تاریخ ۱/۷/۹۴ مشغول به کار شدیم که در ادامه به منظور گسترش طرح سلامت این تعداد به ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: این طرح به صورت پیمانکاری به شرکت فجر اندیکای مسجد سلیمان وابسته به هلال احمر واگذار گردید و در تاریخ ۲۹/۱۲/۹۶ قرارداد ما با این شرکت پایان یافت و قرارداد مجددی صورت نگرفت و پایان همکاری به ما اعلام شد.

وی در ادامه گفت: جذب نیروی مازاد و کارشناسی نشده سبب شد که اکنون نیروهای کارآمد و غیر کارآمد باهم اخراج شوند.

یکی دیگر از کارکنان مرکز بهداشتی درمانی شرق اهواز در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که اکنون خواسته شما از مسئولین چیست؟ گفت: دعوت دوباره به همکاری و عقد قرارداد ۱ ساله خواست همه ماست. چرا که تا کنون قراردادهای ما ۱ ماهه و ۳ ماهه بوده که امنیت شغلی ما را اینچنین به خطر انداخته است.

وی در ادامه گفت: از روز شنبه مورخ ۱۵/۲/۹۷ هیچ کدام از مسئولین ذی ربط پاسخگوی ما نبوده و هیچ توضیحی در این خصوص نداده اند.

در پایان، دکتر سلمان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در جمع معترضین قرار گرفت و گفت: حجم قرارداد امسال از ۱۴۰۰ نفر به ۱۱۵۰ نفر تقلیل یافته که سبب تعدیل نیرو در بخش های مختلف مراکز بهداشت استان شده است.

وی گفت: به ازای هر ۲۵۰۰ نفر جمعیت، یک مراقب در طرح سلامت دیده شده بود که با بررسی های گوناگون بعضا دیده شده این تعداد مراقب به ۳ نفر هم رسیده که مازاد است.ما اعلام کردیم که نیروهای ضعیف تر اخراج شوند.در اینکه باید نیروهای مازاد تعدیل شوند شکی نیست، ولی قطعا به اعتراض شما مبنی بر شایستگی یا عدم شایستگی اخراج شدگان رسیدگی خواهد شد.

4

3

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.