علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این تمرین گفت:
تمرین امداد و نجات ساحلی به منظور ارزیابی هماهنگی فرابخشی بین مجموعه های امداد و نجات استان و شهرستان اهواز همچنین ارزیابی آمادگی و توان نیروهای جمعیت هلال احمر برگزار شد.
وی افزود: در این تمرین نیروهای فعال آتش نشانی ، جمعیت هلال احمر استان و اورژانس حضور داشته و ماموریت امداد رسانی را با آمادگی کامل انجام دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: برگزاری تمرین امداد و نجات جاده ای، ساحلی و کوهستانی می‌تواند میزان آمادگی نیروهای امداد رسانی را افزایش داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند.‌
وی همچنین به کیفیت امداد رسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در فصل بارندگی در برخی از شهرستان ها اشاره کرد و گفت: هلال احمر دارای پایگاه های فعال امداد و نجات ساحلی، جاده ای و کوهستانی بوده که در این سه اقلیم اقدام به کمک رسانی به حادثه دیدگان می‌کند.
خدادادی تصریح کرد: در کنار فعالیت های امداد رسانی شاید مهمترین مسأله ای که باید به آن توجه ویژه شود نبود زیرساخت های کافی در سواحل استان است که در موارد مختلفی حوادث ناگواری را برای شهروندان موجب شده است.
وی گفت: آموزش باید سرلوحه کار قرار گیرد و میزان خطر ناشی از شنا در سواحل پر‌خطر به شهروندان گوش زد شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در حال حاضر خوزستان بالاترین آمار غرق شدگی در سطح کشور را دارد که باید برای کاهش آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
وی افزود: در سال جاری با توجه به اهمیت بحث امداد رسانی در شهرستان‌ها ، تجهیزات جدیدی به پایگاه های جمعیت هلال احمر استان اضافه‌ شده و امید است موجب ارتقاء کیفیت عملیات های امدادی شود.
خدادادی تصریح کرد: پایگاه های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر در خرمشهر و دزفول نیز به جت اسکی و‌ قایق مجهز شدند.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.