به گزارش ایرنا عظیم رضای مرساق چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:برای مدیریت حوادث در محدوده بوستان ساحلی کنار دز (علی کله) دزفول تامین پنج دستگاه پهپاد امداد و نجات ضروری است که برای تهیه این پهپادها حداقل سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ضمن دعوت از خیرین برای کمک به تامین پهپاد امداد و نجات به منظور کاهش حوادث ناشی از غرق شدگی در رودخانه دز و امداد رسانی در سایر حوادث گفت:در شمال کشور با به کار گیری پهپاد امداد و نجات در ساحل آمار غرق شدگان 80 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه هلال احمر دزفول نیازمند زمین برای راه اندازی اردوگاه اضطراری می باشد گفت:برای راه اندازی پایگاه ساحلی در پارک رعنا همچنین تامین تجهیزات امداد کوهستان و ساحلی نیز نیازمند یاری است.
رضای مرساق از تشکیل گروه خیرین امداد و نجات در هلال احمر دزفول در امسال خبر داد و گفت:تجهیزات و امکانات امدادی در دزفول با شرایط این شهرستان همخوانی ندارد.
وی گفت:در هر خانواده باید یک امدادگر وجود داشته باشد تا در صورت بروز حادثه بتواند به بهترین نحو عمل کند این در حالی است که شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت تنها500 امدادگر فعال وجود دارد که جوابگوی حوادث نیستند.
رضای مرساق همچنین از تهیه نقشه خطر دزفول خبر داد و گفت: تهیه این نقشه نقش مهمی در پیشگیری از حوادث و سرعت عمل در امداد رسانی در حوادث دارد.
وی اضافه کرد:متاسفانه هنوز مدیریت بحران جایگاه خود را در دستگاه های اجرایی پیدا نکرده لذا ایجاد معاونت بحران در فرمانداری ها ضروری است تا نشست های منظم به منظور بررسی حوادث احتمالی بین اعضای این ستاد تشکیل شود.
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه هلال احمر در چهار حوزه آموزش،داوطلبان،جوانان و امداد فعالیت می کند گفت:جمع آوری 150 میلیون ریال کمک برای بیماران سرطانی،اجرای طرح بهرفتی در تعطیلات نوروز،آموزش پیشگیری از اعتیاد به 150 نفر از اعضای جمعیت،اجرای طرح خادم به سه هزار و 400 خانواده از جمله اقدامات انجام شده هلال احمر دزفول می باشد.
وی افزود:با اجرای طرح خادم خانواده های نیازمند شناسایی می شوند تا در صورت ورود خیرین در کمترین زمان به آنها خدمت رسانی شود.
وی همچنین به اجرای طرح خانه های داوطلبی در دزفول اشاره کرد و گفت:تاکنون 10 خانه داوطلبی در دزفول راه اندازی شده که کار آنها جذب جوانان و ساماندهی آنها می باشد.
رضای مرساق ادامه داد:2 پایگاه کوهستان و ساحلی دزفول نیز در سال گذشته به بیش از 2 هزار نفر خدمات درمانی سرپایی ارائه کردند و 100 نفر به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: آموزش شهروندی از مواردی است که در هنگام بروز حادثه و خطر می تواند به مسئولان و نیروهای امدادی کمک کند.
عظیم سرافراز افزود:با توجه به اینکه در شهر دزفول مردم به سمت آپارتمان نشینی و انبوه سازی گرایش یافته اند حوادث و اتفاقات نیز افزایش یافته و شهروندان نیازمند آموزش شهروندی هستند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.